"Les vies del tren han aïllat el barri Gaudí de la ciutat". Amb aquesta màxima, expressada per l'alcadable Daniel Rubio, Ara Reus ha presentat aquest dimecres un dels seus projectes estrella de cara al proper mandat. El partit municipalista vol establir un accés entre la zona nord i el centre, que creuaria part dels terrenys d'Adif de l'estació. A través d'un pas soterrat o d'una passarel·la, tots dos sectors quedarien units. Del cost dels treballs, entre 1 i 1,5 milions, se'n faria càrrec inicialment l'Ajuntament. A posteriori, aquest es carregaria percentualment als promotors que edifiquessin habitatges i altres equipaments a l'espai.
Sòl residencial
En la presentació del projecte, "que fa temps que hi és però que ningú fins ara ha volgut tirar endavant", Rubio ha assenyalat que el consistori ha de "facilitar" que s'habiliti el pas. S'ha de negociar amb Adif per exposar què es vol fer i, en paral·lel, aconseguir que els promotors immobiliaris "trobin atractiu" el futur de la zona. L'alcadable ha apuntat que "no podem permetre que ara que tindrem un fabulós passeig de la Boca de la Mina, no el connectem amb el barri". D'entrada, ha detallat, es tracta de validar una requalificació urbanística perquè la situació actual fa que "Adif no pugui vendre, ni que els promotors explotin uns terrenys que permetrien la connexió".
En aquest sentit, l'encara regidor del govern ha indicat que "hem trobat una solució tècnica, i també jurídica" per fer que la zona, d'uns 45.000 m2, "es desenvolupi". "I agafem el compromís que, si la capacitat d'inversió de l'Ajuntament ho fa possible, del cost inicial de la passarel·la se'n faci càrrec el consistori", ha manifestat tot seguit, per després repercutir-la als promotors. Ara per ara, i segons ha detallat Rubio que es contempla al POUM, l'espai és considerat sòl residencial. "El que nosaltres proposem és que, a més, es destini també a altres usos, com l'oci, perquè Adif és la primera part interessada en què això es desencalli i vendre els terrenys".
A preguntes dels mitjans i dels veïns assistents a la presentació, Rubio ha argumentat que la inversió per fer el pas "és assumible per a l'Ajuntament" pel fet que "en els propers quatre o cinc anys, la nostra capacitat financera serà molt més gran" que en el mandat que s'és a punt d'acabar. Pel que fa a l'accés, s'ha apuntat que s'ha d'escollir entre la passarel·la elevada o el pas soterrat en funció "del cost econòmic de les obres i de l'impacte estètic que generaria".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics