Divendres, 23 d'Abril de 2021

Benestar Social contacta amb famílies vulnerables per recordar que aviat venç el termini per demanar el bo social

Expira el 31 de desembre

20 de Desembre de 2018, per Redacció
  • Una imatge del Punt d'assessorament energètic

    Reus.cat

L’Ajuntament de Reus ha apuntat aquest dijous, a través d'un comunicat, que s'ha trucat per telèfon, durant els mesos de novembre i desembre, a 446 famílies en situació de pobresa energètica per recordar que el termini per sol·licitar el bo social acaba el 31 de desembre. Durant l’any 2018, s'ha exposat, el Punt d’assessorament energètic (PAE) del consistori ha detectat que 446 llars complien les condicions per contractar el bo social i no el tenien contractat. Amb aquesta informació, des de la regidoria de Benestar Social s’ha trucat a aquestes 446 llars. A 341, el 76%, han rebut resposta i només a 105, el 24%, no ha contestat ningú, s'ha indicat.

De les 341 llars on algú de la família ha contestat, s’ha pogut extreure que 179 titulars de la factura (52%) "diuen que ja han tramitat el bo social". A 107 titulars de la factura (31%), que encara no havien sol·licitat el bo social, "se’ls ha facilitat demanar cita". 24 persones (7%) no poden sol·licitar el bo social "per problemes amb la titularitat del contracte del subministrament de l’electricitat, tot i que paguen les factures", s'ha matisat. I 24 titulars de la factura (7%)  han assenyalat que no volen tramitar el bo social "per motius diversos". Set titulars de la factura (2%) han sol·licitat el bo social i els ha estat denegat "per manca de documentació requerida".

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, ha destacat la importància de sol·licitar el bo social abans que acabi el termini "ja que a partir de l’1 de gener de 2019, el fet de tenir atorgat el bo social elèctric, dóna dret automàticament a beneficiar-se del bo social tèrmic, la qual cosa suposa una ajuda econòmica més elevada per a les famílies en situació de pobresa energètica".

Bo tèrmic

El 5 d’octubre de 2018, va entrar en vigor el Reial Decret Llei de Mesures Urgents per a la Transició Energètica Justa i la Protecció dels Consumidors, que recull, entre altres mesures de suport al consumidor, la creació d’un bo tèrmic, una ajuda directa de l’Estat de la qual es podran beneficiar els que ara ja es beneficien del bo social elèctric. Aquest bo pretén compensar les factures de la calefacció i s’atorgarà en funció de les temperatures de la zona.

Fonts municipals han recordat que durant l’any 2018, un miler de persones de Reus han pogut aprendre com estalviar en la factura d'electricitat, gas i aigua durant aquest 2018, ja sigui de manera col·lectiva mitjançant els tallers 'Com estalviar en la teva factura d'electricitat i aigua' o de manera individualitzada a través del PAE o de totes dues maneres. Informació a Internet L’Ajuntament de Reus també posa a l’abast de la ciutadania el web de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus, on es donen consells per estalviar energèticament i on s’expliquen totes les actuacions que es fan en aquest àmbit.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics