Dijous, 18 d'Abril de 2024

Benestar Social fa més de 3.300 atencions telefòniques en una setmana

31 de Març de 2020, per Redacció
  • Benestar Social truca els veïns pel coronavirus

    Cedida

La regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus ha reorganitzat el servei adreçat a la ciutadania amb motiu de l'actual situació d'emergència. Entre altres mesures, s'ha reforçat l'atenció telefònica i tots els professionals atenen trucades de la ciutadania des de casa. Pel que fa a les dades concretes, entre el 23 i el 27 de març, els Serveis Socials han fet el seguiment a 2.488 persones en situació de vulnerabilitat des dels diferents àmbits en què es treballa. D'aquest total, les xifres més destacades són els 1.848 seguiments fets des de l'àmbit de Gent Gran i Dependència, els 458 des del d'Infància, Adolescència i Família i els 45 des del de Violència.

També s'han donat d’alta 89 serveis adreçats a les persones en situació de vulnerabilitat: 62 àpats a domicili, 15 serveis de teleassistència i 12 serveis d'ajut a domicili (SAD). Pel que fa a l’atenció de la centraleta de Benestar Social, encarregada de resoldre les consultes de la ciutadania o derivar-les a la resta de professionals per si cal valorar o activar algun recurs, s'han rebut 812 trucades. Es tracta del telèfon i el correu electrònic habilitats per a la ciutadania que es trobi en situació d'urgència social: 977010034 i ssocials@reus.cat. A més, s'han atès 49 persones mitjançant altres vies.

A més, s’estan portant a terme altre accions. Des de l’àmbit d'Infància, Adolescència i Família s’està gestionant la distribució a domicili les targetes moneder de les beques de menjador escolar i servei d'àpat entre els 2.651 alumnes de 1.772 famílies beneficiàries de l'ajut del curs escolar 2019-2020. I des de l'àmbit de Dinamització Comunitària i Cohesió Social, s'ha creat un registre de voluntariat, penjat a la web reus.cat, en què ja s'han inscrit 156 persones, disposades a ajudar a gent gran, o altres col·lectius vulnerables, que tenen dificultats per veure cobertes les necessitats bàsiques, ja que no poden sortir a comprar, a buscar medicaments a la farmàcia o a baixar les escombraries.

La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella ha valorat l'esforç que estan fent els professionals de l'àmbit social: "La nostra prioritat són les persones. Per això, en moments difícils com els que estem vivint ara, ens hem hagut de reorganitzar la feina per tal de poder continuar garantint l'atenció a les persones en situació de vulnerabilitat i per poder fer front a les noves necessitats que sorgeixen fruit de la nova situació general"

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics