Divendres, 15 de Novembre de 2024

El carrer de Recasens i Mercadé reduirà de quatre a dos els carrils de circulació

El projecte contempla la creació d'un carril bici i s'inclou dins el Pla d’Asfaltat 2024, amb un pressupost total de 550.000 euros

15 d'Octubre de 2024, per Reusdigital.cat
  • Imatge de l'estat actual del carrer de Recasens i Mercadé de Reus

    Reusdigital.cat

L’Ajuntament de Reus ha publicat al perfil del contractant la licitació del contracte per executar un nou paquet de treballs d’asfaltat de carrers de la ciutat, el qual inclou la implantació d'un carril bici bidireccional al carrer de Recasens i Mercadé, ubicat al polígon Agro-Reus, i la supressió d'un de cadascun dels dos carrils que hi ha en ambdós sentits. El Pla d'Asfaltat 2024 té un pressupost de sortida de gairebé 550.000 euros. El contracte es divideix en tres lots, un que fa referència a l’asfaltat de carrers el polígons industrials, un altre, a carrers de la resta de la ciutat, i un tercer, el de la creació del carril bici.

El contracte s’emmarca en el desplegament dels plans directors de manteniment de la via pública, inclosos en el Pla d’Inversions 2024, que contemplen actuacions en diferents punts de la ciutat per un import de 2,1 milions d’euros en voreres, passos de vianants, jocs infantils, jardineria, enllumenat i asfaltat.

Les vies on es duran a terme els treballs d’asfaltat són els carrers de Pare Manyanet i Antoni Rius, Antoni Isern i Prades, les avingudes Països Catalans (tram nord carril i tram sud carril), la rotonda Sor Lluïsa Estivill amb Joan Bertran i el passeig dels Plàtans.

Es preveu fer totes les actuacions de dia, excepte a l’avinguda Països Catalans que estan previstos de nit. Aquest lot té un pressupost de licitació de 249.472,89 euros.

Els vials dels polígons industrials que s’asfaltaran són els carrers Recasens i Mercadé (tram fins al carrer Ignasi Iglésies), Recasens i Mercadé, rotonda amb Ignasi Iglésies, Recasens i Mercadé, tram fins al carrer de Víctor Català i el carrer Ignasi Iglésies.

Es preveu fer totes les actuacions de dia, excepte a la rotonda de Recasens i Mercadé amb Ignasi Iglésies que estan previst fer-los de nit. Aquest lot té un pressupost de licitació de 299.380,22 euros

El regidor de Via Pública, Daniel Marcos, afirma que les actuacions suposen la primera actuació prevista al pla de millora de l’asfaltat dels polígons industrials de la ciutat, i complementen els treballs d’asfaltat de vials de la resta de la ciutat previstos en els plans directors de manteniment de la via pública. Al seu torn, el regidor de Promoció Econòmica, Innovació i Coneixement, Josep Baiges, afegeix: "Els treballs d’asfaltat són fruit de l’escolta activa i de les trobades que hem anat fent en les taules estratègiques per a la millora i la innovació dels polígons".

 

Carril bici al carrer de Recasens i Mercadé

 

La licitació del contracte inclou un tercer lot: la implantació d’un carril bici bidireccional al costat est del carrer Recasens i Mercadé. El pressupost de sortida del lot és de 342.253,19 euros.

El carrer Recasens i Mercadé té actualment una secció de dos carrils de circulació, un carril d’aparcament i voreres en ambdós sentits de la via, en tota la seva longitud. El projecte contempla mantenir en ambdós costats només un dels carrils de circulació reduint la seva amplada; mantenir i ampliar la zona d’estacionament, excepte en el tram comprés entre el carrer Ignasi Iglesias i el carrer Santiago Rusiñol / Nelson Mandela on es manté la configuració d’estacionament; i mantenir les voreres existents.

La configuració en els quatre trams diferenciat en que es divideix el projecte és la següent:

Tram entre el ramal d’entrada i sortida carretera T-11 i amb carrer d’Ignasi Iglesias / Camí del Roquís. Per la banda del costat est, el carrer disposarà d’un carril bici de 1,5m, dos de circulació de 3m per sentit; 1 carril d’aparcament en cordó de 2,5m i s’implantarà un altre carril bici a la calçada d’1,5 m d’amplada.

Tram entre el carrer d’Ignasi Iglesias / Camí del Roquís i el carrer de Victor Català. Al costat oest, el carrer disposarà d’un carril de circulació de 3m per sentit; 1 carril d’aparcament en semi-bateria de 4,5m a un costat, en cordó de 2,5m a l’altre i s’implantarà el carril bici bidireccional a la calçada de 3m d’amplada.

Tram entre el carrer de Victor Català i el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela. Es manté només un carril de circulació per sentit amb estacionament amb cordó a banda i banda i carril bici bidireccional al costat est del carrer. A la vorera es plantaran nous arbres en la primera part d’aquest tram, de la mateixa tipologia d’arbrat existent.

Tram entre el carrer de Santiago Rusiñol / Nelson Mandela i l'avinguda de Falset. Disposarà d’un carril de circulació de 3m per sentit; 1 carril d’aparcament en semi-bateria de 5m a un costat, en cordó de 2,5m a l’altre i s’implantarà el carril bici bidireccional a la calçada de 3m d’amplada.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Joan l'enrrotllat  15 d'Octubre de 2024

Per què?

Quin sentit té fer un carril bici en un poligon industrial?,la gent per horaris, per venir de l'altra punta de Reus o d'altres localitats fa servir molt majoritariament el vehicle privat i evidenment no fa servir la bicicleta,deixant a banda del perill de ser atropellat no només pels cotxes, sinó pels camions que ha tot hora hi circulen.
I quin sentit té treure un carril de circulacío i el que quedarà fer-lo més estret???.Els camións son més amples que els cotxes.no hi cabran!!!
Això per no parlar dels embussos que es formaran a les hores mes habituals d'entrada i sortida a la feina.
Entenc que s'han de gastar els fons europeus i donar vida a les empreses amigues,però collons! feu un carril bici allà on sigui adequat,on tingui utilitat i no posi en perill els ciclistes.