En la seva "aposta" per la transformació digital, l’Ajuntament de Reus "ha donat un impuls definitiu a la relació de la ciutadania amb l’administració" a través de canals telemàtics. Ho ha apuntat aquest divendres, en roda de premsa, la regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, Montserrat Flores. Aquesta ha fet balanç de la implantació del Pla de Transformació Digital del consistori, "l’estratègia en tecnologies de la informació i la comunicació integrada en el Pla de Modernització de l’Ajuntament de Reus i recollida en el Pla d’Acció Municipal 2019-2023".
Flores ha apuntat que "laposta per l’administració electrònica millora l’eficiència de l’administració, simplifica processos i millora la productivitat administrativa; fa una administració més eficaç i eficient i a la vegada transparent i oberta". "Les eines tecnològiques ajuden a millorar la relació de la ciutadania amb l'administració. Proporcionar un accés cada vegada més àgil i autònom als tràmits municipals millorar la qualitat de vida de la ciutadania”, ha afegit.
Entre altres, el Pla de Transformació Digital ha permès impulsar els projectes següents:
[despiece]
- Nova seu electrònica, més intuïtiva i agradable. Amb una nova carpeta ciutadana com a canal integral de relació, que facilita informació i evitat desplaçaments innecessaris; i l'aposta pels tràmits telemàtics.
-Noves eines de govern obert i transparència: Portal de Dades Obertes (amb 112 conjunts de dades); plataforma dels pressupostos i processos participatius; plataforma de publicació dels plans municipals; actualització del Portal de Transparència, amb un 100% de compliment que ens acredita el segell Infoparticipa; Pressupost Obert, Observatori de dades o bústia anònima de denúncies Nou sistema de gestió policial de la Guàrdia Urbana de Reus Nova plataforma integral d'inscripcions a cursos, esdeveniments i activitats municipals.
- Digitalització total de plens, comissions i juntes de govern amb el vot electrònic, la publicació oberta de les actes, i la possibilitat de celebrar plens híbrids. Nou aplicatiu de gestió tributària. El contracte de subministrament, implantació i serveis d’explotació del sistema es va adjudicar per un import de 3 milions d'euros a 10 anys, i compta amb una subvenció Next Generation de 400.000 euros.[/despiece]
Dos projectes "contribueixen a reduir la bretxa digital i fomentar l’autonomia digital de la ciutadania", segons Flores. Són els Espais d’Aprenentatge Digital (repartits en diferents equipaments municipals des dels quals es fa un acompanyament a la ciutadania per fer tràmits telemàtics) i el WIFI públic i WIFI en edificis municipals (amb 46 zones de la ciutat i 83 edificis municipals coberts al xarxa wifi municipal).
Flores ha apuntat, a banda, que entre 2019 i 2022, la implantació del pla digital ha generat "un estalvi conjunt directe per a la ciutadania, les empreses, les entitats i el propi ajuntament de 16,7 milions d’euros".
[despiece]L'evolució ha estat la següent:
- 2019: 2,2 milions d’euros.
- 2020: 3,7 milions d’euros.
- 2021: 5,2 milions d’euros.
- 2022: 5,6 milions d’euros.[/despice]
Flores ha apuntat que "laposta per l’administració electrònica millora l’eficiència de l’administració, simplifica processos i millora la productivitat administrativa; fa una administració més eficaç i eficient i a la vegada transparent i oberta". "Les eines tecnològiques ajuden a millorar la relació de la ciutadania amb l'administració. Proporcionar un accés cada vegada més àgil i autònom als tràmits municipals millorar la qualitat de vida de la ciutadania”, ha afegit.
Projectes destacats
Entre altres, el Pla de Transformació Digital ha permès impulsar els projectes següents:
[despiece]
- Nova seu electrònica, més intuïtiva i agradable. Amb una nova carpeta ciutadana com a canal integral de relació, que facilita informació i evitat desplaçaments innecessaris; i l'aposta pels tràmits telemàtics.
-Noves eines de govern obert i transparència: Portal de Dades Obertes (amb 112 conjunts de dades); plataforma dels pressupostos i processos participatius; plataforma de publicació dels plans municipals; actualització del Portal de Transparència, amb un 100% de compliment que ens acredita el segell Infoparticipa; Pressupost Obert, Observatori de dades o bústia anònima de denúncies Nou sistema de gestió policial de la Guàrdia Urbana de Reus Nova plataforma integral d'inscripcions a cursos, esdeveniments i activitats municipals.
- Digitalització total de plens, comissions i juntes de govern amb el vot electrònic, la publicació oberta de les actes, i la possibilitat de celebrar plens híbrids. Nou aplicatiu de gestió tributària. El contracte de subministrament, implantació i serveis d’explotació del sistema es va adjudicar per un import de 3 milions d'euros a 10 anys, i compta amb una subvenció Next Generation de 400.000 euros.[/despiece]
Lluita contra la bretxa digital
Dos projectes "contribueixen a reduir la bretxa digital i fomentar l’autonomia digital de la ciutadania", segons Flores. Són els Espais d’Aprenentatge Digital (repartits en diferents equipaments municipals des dels quals es fa un acompanyament a la ciutadania per fer tràmits telemàtics) i el WIFI públic i WIFI en edificis municipals (amb 46 zones de la ciutat i 83 edificis municipals coberts al xarxa wifi municipal).
Flores ha apuntat, a banda, que entre 2019 i 2022, la implantació del pla digital ha generat "un estalvi conjunt directe per a la ciutadania, les empreses, les entitats i el propi ajuntament de 16,7 milions d’euros".
[despiece]L'evolució ha estat la següent:
- 2019: 2,2 milions d’euros.
- 2020: 3,7 milions d’euros.
- 2021: 5,2 milions d’euros.
- 2022: 5,6 milions d’euros.[/despice]
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics