Diumenge, 11 d'Agost de 2024

El xatbot de Joventut, la 'Misi', rep 15.000 consultes en dos mesos

Ha entrat a formar part del catàleg de solucions 'smart city' de Catalunya

12 de Febrer de 2020, per Redacció
  • Captura de pantalla de la interacció amb la 'Misi'

    Reusdigital.cat

El xatbot impulsat des de l’Àrea de joventut de la regidoria de Salut i Ciutadania de l’Ajuntament de Reus i que s’ha batejat com a 'Misi' ha entrat a formar part del catàleg de solucions 'smart city' de Catalunya. Aquest mostra casos d'ús de cada tecnologia i cobreix totes les àrees d'una ciutat. En cada cas, el document descriu el repte que s'ha afrontat, la solució tecnològica implementada i l'empresa que ho ha fet possible. En total, l’informe analitza una seixantena de casos desenvolupats per 56 empreses. En termes de ciutats intel·ligents, Catalunya és una de les regions europees més avançades com ho demostren les més de 400 empreses dedicades a l’àmbit smart cities'.

La 'Misi', 15.000 consultes en dos mesos

Es tracta d’un bot conversacional, que és un programa que simula tenir una conversa amb l’ésser humà, adreçat i pensat especialment per a públic jove. La 'Misi' és un assistent virtual disposada a atendre qualsevol consulta, a qualsevol hora del dia, els 365 dies de l’any i de manera gratuïta. En poc més de dos mesos de posar-se en funcionament s’han realitzat més de 15.000 consultes o interaccions, el que suposa una mitja de 40 consultes per persona, segons dades municipals. Actualment hi ha 400 usuaris, dels quals un 55% són noies i un 45% són nois.

El xatbot funciona a partir de Telegram i només cal que el jove busqui Joventut Reus i iniciï la conversa. Dels usuaris de la 'Misi', un 55% són joves d’entre 12 i 17 anys i, la resta, majors de 18 anys. Pel que fa a les consultes, la 'Misi' ha entès un 80% de les preguntes que li han fet els i les joves, i pel que fa a les respostes que ha donat, només un 17% d’aquestes ha dit que no les ha sabut respondre. La tipologia de preguntes és molt variada, però és significatiu que un 10% de les consultes tenen relació amb l’agenda d’activitats, un 5% sobre sexualitat, i un 5% sobre treball, per exemple.

L’objectiu del projecte és el contacte amb el jove, "un contacte simple i ràpid que sigui canal de difusió i d’informació, alhora que pugui resoldre al moment dubtes concrets", s'ha assenyalat. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges