Dilluns, 30 de Novembre de 2020

Es reprèn l'activitat turística a la ciutat amb noves visites i promocions

06 d'Octubre de 2020, per Redacció
  • Imatge d'arxiu de l'Estació Enològica de Reus

    Reus.cat

La regidoria de Promoció de Ciutat, mitjançant l'Agència Reus Promoció, fa un rellançament de l'activitat turística amb l'arribada de la tardor, amb la represa de la campanya "Més Reus que mai" i la posada en marxa de noves visites i promocions per tal de tornar a posar la mirada dels visitants, siguin els de proximitat o els provinents del mercat català, a la capital del Baix Camp.

El 30 de setembre és la data en què tradicionalment es donava per finalitzada la campanya d'estiu de Reus i quan es fa la valoració de les accions realitzades i les dades de visitants a la ciutat. Aquest any, la campanya de promoció "Visit Reus" es va iniciar el 8 de juny amb l'obertura dels principals equipaments de turisme cultural de la ciutat. Des d'aquell moment, la temporada turística es va veure afectada per les circumstàncies especials que ha provocat la pandèmia de la covid-19 i que ha afectat a totes les destinacions turístiques.

El descens de visitants ha estat molt determinat per la pràctica eliminació de vols a l'Aeroport de Reus, el 90%, així com les recomanacions Consell a europeu i països UE Amèrica i Àsia de no viatjar a l'Estat espanyol.

Des de l'Agència Reus Promoció es va vehicular l'acció promocional en tres eixos: campanya de promoció turística "Visit Reus", dirigida principalment al mercat de proximitat, català i al que passava les vacances a la Costa Daurada i que dedicava part del seu temps lliure a visitar l'entorn; treball conjunt amb el Patronat de Turisme de la Diputació, l'aliança turística amb Cambrils, Salou i Vila-seca, La Pineda Platja i la ruta de "El Paisatge dels Genis" amb els que es van realitzar campanyes de comunicació conjunta, i la campanya dirigida als ciutadans de Reus i la seva àrea d'influència més propera, com a consumidors de l'oferta turística, comercial i de restauració de la ciutat.

Dades de visitants

Com era previsible en aquesta situació, el descens dels visitants als equipaments de turisme cultural ha estat molt important i comparar les dades amb les temporades anteriors aquest any no té sentit, però sí que ajuden a conèixer el perfil de les persones que han visitat la ciutat fins al passat 30 de setembre. El Gaudí Centre continua sent l'equipament de turisme cultural amb més visitants de la ciutat.

Les dades confirmen que el visitant més nombrós del Gaudí Centre, ha estat el de proximitat. Els ciutadans de Reus i de Catalunya han representat una mica més de la meitat del total (53%), seguits dels visitants estrangers (31%) i dels espanyols (16%). En el cas dels visitants estrangers, cal destacar la presència dels procedents de França (un 69% del total de visitants internacionals del Gaudí Centre) molt per sobre de les altres nacionalitats. En aquest sentit, els francesos han estat pràcticament els únics estrangers en visitar el museu, seguit de molt lluny pels procedents de Bèlgica i Holanda. Els visitants russos, que fins ara eren els més nombrosos al Gaudí Centre durant l'estiu, han desaparegut pràcticament de les estadístiques durant aquest període. En el cas dels visitants espanyols, els més nombrosos han estat els procedents del País Basc, de la Comunitat de Madrid i de la Comunitat Valenciana, per aquest ordre.

Les dades de l'Estació Enològica també confirmen aquest perfil de visitant català (87% del total), que en aquest cas ha augmentat lleugerament respecte a l'estiu del 2019. Pel que fa a les dades de visitants que han realitzat la visita dinamitzada a la Ruta modernista "Reus1900" que surt cada dissabte des de l'Estació Enològica, s'aprecia un lleuger increment dels ciutadans de Reus, respecte a les dades de l'any passat, que han aprofitat aquest estiu per realitzar aquesta activitat.

Quant a les dades de consultes a les oficines de Turisme de la ciutat (Gaudí Centre i carrer de Sant Joan), del 8 de juny al 30 de setembre es van atendre les consultes dels visitants a la ciutat. Aquí també les dades confirmen que la gran majoria de les persones que van realitzar consultes eren catalans (en un 74%), seguits dels visitants internacionals (14%) i els espanyols (12%). Com en el cas del Gaudí Centre, els visitants francesos, han estat amb molta diferència, els estrangers més nombrosos (57% del total dels internacionals). Quant als visitants espanyols, els ciutadans procedents d'Aragó, la Comunitat de Madrid, el País Basc i la Comunitat Valenciana van ser els més nombrosos, seguint en línies generals la tendència de procedències de visitants al Gaudí Centre.

Visites turístiques dirigides a la ciutadania: "Més Reus que mai" i "L'estiu de les entitats"

Les visites guiades de la campanya "Més Reus que mai", amb un aforament molt limitat i amb una aturada forçosa durant les mesures de restricció, han comptat fins al moment amb un total de 220 participants.

Aquesta xifra s'incrementarà fins a finals d'any, ja que s'ha reprès i s'ha allargat la durada d'aquesta activitat dirigida especialment als ciutadans de Reus, i de la que ja s'estan realitzant reserves. En aquesta segona fase, les visites seguiran sent gratuïtes i es realitzaran majoritàriament en caps de setmana. Són "El Reus Modernista de Gaudí" (31/10, 21/11 i 12/12), "Reus bressol del Vermut" (25/10, 15/11 i 6/12), "Vermut i botigues amb història" (16/10, 6/11 i 18/12), i la visita a la Casa del Vermut i del Vi de l'Estació Enològica (18/10, 8/11 i 13/12).
Per a més informació i reserves, cal adreçar-se a l'Oficina de Turisme, trucant al 977 010 670 o per correu electrònic a infoturisme@reus.cat.

D'altra banda, i en col·laboració amb la Regidoria de Relacions Cíviques, es va posar en marxa el programa de visites guiades "L'estiu de les entitats", que va comptar amb la participació de 20 entitats de la ciutat i més de 240 ciutadans que van poder gaudir d'aquesta proposta.

Avanç de les properes accions: campanya de promoció de tardor i hivern

Actualment s'està treballant en l'estratègia comunicativa de la marca "Reus". En aquest sentit, s'ha fet una reflexió sobre el posicionament turístic actual de la ciutat, els seus valors i potencialitats, per definir una nova campanya de comunicació turística que donarà suport a les noves accions de promoció que es portaran a terme fins a finals d'any.

La nova campanya, pensada per a la tardor i l'hivern i que es presentarà pròximament, estarà dirigida principalment al mercat català i té com a objectiu incentivar l'estada a Reus per gaudir dels seus principals atractius de turisme cultural, afavorint també el consum en el comerç, la restauració i l'hostaleria i els serveis de la ciutat. En aquest sentit, està previst que els visitants que realitzin estades als hotels de Reus i activitats turístiques a la ciutat puguin gaudir de paquets de benvinguda que incloguin visites, activitats i productes del territori.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics