Diumenge, 11 d'Agost de 2024

Gas Natural destina 4,5 milions d’euros a un pla estatal contra la pobresa energètica

S’amplia el període d’avís per impagaments de 2 a 5 mesos abans de tallar el subministrament

01 de Febrer de 2017, per ACN
  • Entrada al pis de la donar morta a Reus que patia pobresa energètica

    ACN

L’empresa Gas Natural Fenosa endega un pla estatal contra la pobresa energètica dotat amb 4,5 milions d’euros, segons ha anunciat aquest dimarts. El pla preveu una vintena de mesures destinades a l’atenció i protecció de les persones en risc. S’inclouen mesures proactives de col·laboració amb els serveis socials municipals i les entitats del Tercer Sector, i en un pla més executiu, per exemple, s’amplia el termini d’avís per impagament de 2 a 5 mesos.

Si en aquest temps es demostra que l’afectat forma part del col·lectiu vulnerable, no es tallarà el subministrament. També s’amplia a dos anys el període per pagar deutes. L’ampliació d’aquests terminis permetrà, a més, crear la figura de l’usuari prevulnerable, per poder activar més d'hora els protocols dels serveis socials. Aquesta mesura ja s’ha començat a aplicar i ha permès detectar 5.000 usuaris en aquesta situació.

Una altra mesura comportarà que l’empresa faci fins a set avisos abans de tallar el subministrament, amb l’objectiu de determinar si forma part del col·lectiu que necessita l’atenció social.

Aquest pla de mesures arriba mesos després de la mort d’una veïna de Reus en un incendi causat per unes espelmes amb les quals mirava d’escalfar-se, després que se li hagués tallat el subministrament energètic per impagament. Precisament, el conseller delegat de Gas Natural, Rafael Villaseca, compareix aquest dijous al Parlament per donar explicacions en relació amb aquest cas.

En el marc del pla anunciat aquest dimarts, la companyia posa en marxa una Unitat d’Atenció a la Vulnerabilitat per fer un seguiment dels casos de risc de vulnerabilitat. Juntament amb aquesta unitat, la companyia desenvoluparà un Grup de Gestió de Col·lectius Especials, de tal manera que des del gener, una seixantena de persones es dediquen a l’atenció a ciutadans vulnerables.

També es flexibilitza el pagament dels rebuts als clients vulnerables. Per exemple, s’amplia el període de devolució de deutes fins a dos anys, eliminant la quota inicial.

Segons dades de la companyia, Gas Natural ha paralitzat fins ara el tall de subministrament a 18.000 clients vulnerables, 12.000 dels quals a Catalunya. En aquest sentit s’especifica que a Catalunya es van començar a treballar el 2014 les qüestions relacionades amb la vulnerabilitat, i que això ha fet que hi aflorin més casos d’aquest tipus que a la resta de l’Estat.

Finalment, pel que fa a l’assumpció del 50% dels impagaments, extrem que preveu el conveni entre Govern i subministradores que recull la Llei 24/2015 contra la pobresa energètica, des de Gas Natural s’indica que aquest conveni encara no s’ha rebut, i que un cop es rebi es tractarà de valor, analitzar i entendre el que hi diu per saber quines són les obligacions de cadascú. Des del Govern s’ha confirmat que el conveni es va enviar el 26 de gener.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges