Divendres, 22 de Novembre de 2024

La Guàrdia Urbana amplia la vigilància i el telecontrol de la ciutat

La sala de control ha incrementat en espai i ha passat de quatre a dotze pantalles

17 de Gener de 2019, per Enric Garcia Jardí
  • L'alcalde Pellicer, el regidor Enrech i un policia local, davant les pantalles de monitorització.

    Reusdigital.cat

La Guàrdia Urbana de Reus ha ampliat i millorat el sistema de telemonitorització de la ciutat amb la renovació i l’actualització tecnològica de la sala de control de la comissaria central. Des d’aquest centre neuràlgic de les comunicacions el cos de policia municipal vigila la seguretat de la ciutat les 24 hores del dia per mitjà d'una seixantena de càmeres instal·lades a la via pública i en equipaments municipals i d’un centenar de sistemes d’alarmes d’intrusió ubicats en instal·lacions i edificis de l’Ajuntament. "Des de l'Ajuntament hem fet una gran aposta per adoptar mesures tecnològiques que ens permetin millorar la vigilància i guanyar en seguretat", ha afirmat l'alcalde de Reus, Carles Pellicer, que ha visitat aquest dijous al matí les instal·lacions de la Guàrdia Urbana acompanyat del regidor de Seguretat, Joaquim Enrech. 

Pellicer també ha vinculat la millora de la vigilància policial al concepte de ciutat intel·ligent. "La nova sala de control, que ha crescut en espai i que ha passat de quatre a 12 pantalles, és una peça més d'aquesta 'smart city' que avança de manera imparable", ha dit Pellicer. També han augmentat els punts de treball simultanis, que han passat dels quatre als sis.

La sala de control és l’espai des d’on es gestionen les comunicacions de la Guàrdia Urbana, des de l’atenció telefònica dels avisos i emergències de la ciutadania fins a l’enllaç i mobilització de les unitats policials operatives sobre el terreny. Des d’aquest punt es localitzen permanentment totes les unitats en servei, gràcies al sistema de posicionament per satèl·lit dels agents i dels cotxes patrulla del cos de seguretat.

L’ampliació de la sala de control forma part del procés de transformació tecnològica que el departament de Sistemes de la Informació i les Telecomunicacions porta a terme a l’Ajuntament de Reus, així com de l’aposta municipal pels sistemes 'smart cities'. "D'aquesta manera, invertim en tecnologia i en seguretat, i en el benestar dels ciutadans", ha conclòs Pellicer.

Des de la sala de control de la comissaria central es fa el seguiment continuat de la informació monitoritzada a través dels sistemes següents: càmeres de videovigilància a la via pública (Mas Abelló); càmeres de trànsit i de visualització de la ciutat (tomb de ravals, plaça del Mercadal, carrer de Llovera, plaça de Pompeu Fabra, plaça de Prim, Riera de Miró, plaça de la Pastoreta i rotonda avinguda onze de setembre); sistemes 'smart city' d'estat del trànsit i de la mobilitat; sistemes de seguretat de videovigiliància instal·lats en 47 edificis, i sistemes d'alarmes d'intrusió col·locats en 106 equipaments i edificis municipals; geoposicionament i ubicació de tots els recursos policials (agents, vehicles, etc.); gestió del servei de grues i dipòsit de vehicles de format remota i telemàtica, i atenció, des del número 092, que integra les comunicacions de telefonia fix, mòbil i ràdio mitjançant sistemes IP automatitzats.

La sala de control rep unes 170 trucades telefòniques al dia

La sala de control de la comissaria central és també el punt des d’on la Guàrdia Urbana atén i gestiona les trucades telefòniques de la ciutadania. Cada dia rep una mitjana de 170 trucades. Segons la tipologia, les atencions més freqüents són les relacionades amb l’activitat de policia administrativa de la Guàrdia Urbana, seguit de les relacionades amb la seguretat ciutadania i amb el trànsit.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics