L’Institut Baix Camp de Reus ha organitzat la sisena edició de les Jornades d’Informàtica, que estan orientades als seus alumnes de Cicles formatius i Batxillerat. Durant els dies 7 i 8 de febrer, l’Institut ha estat l'escenari de més d’una quinzena de tallers i ponències que han abordat temàtiques com la seguretat informàtica, la publicació d’un canal de Youtube i el posicionament web.
“Les jornades tenen l’objectiu de donar una formació extra que no es fa a les aules”, en paraules de la cap de seminari d’informàtica de l’Institut, Teresa Bolaño, qui ha explicat que aquestes activitats responen a la necessitat de “conèixer els conceptes que es treballen a les empreses i a l’entorn, perquè tinguin un ventall més ampli quan hagin d’escollir cap a on volen anar”. La cap del departament d’informàtica, Montse Tallada, hi coincideix: “Volem que surtin de la rutina del dia a dia de les aules i que vegin ponències d’especialistes de les diferents branques de la informàtica”.
Enguany les jornades integren més tallers
Tallada ha explicat que, un cop finalitzades les jornades, cada any es fan unes enquestes als alumnes per valorar cadascuna de les activitats i conèixer la seva experiència. “Generalment les jornades tenen una bona puntuació, però l’any passat es van organitzar moltes ponències i per això enguany hem valorat la integració de tallers tècnics i d’innovació”, segons la cap de departament. Entre altres, la sisena edició de les jornades ha inclòs tallers de programació de Java, impressió 3D, realitat virtual i emprenedoria.
“Busquem activitats que tinguin relació amb l’actualitat i que estiguin vinculades als seus estudis”, apunta Bolaño. Els tallers i les ponències han estat impartits per vuit especialistes en l’àmbit informàtic: “Intentem portar a gent d’empreses properes i universitats, però també busquem exalumnes que estiguin treballant perquè els hi expliquin la seva experiència en sortir de l’Institut”, en paraules de la cap de seminari.
El taller d’emprenedoria
En general, els alumnes de l’Institut Baix Camp estan contents de participar en les Jornades d’Informàtica, perquè les conceben com “uns aprenentatges no tan formals, que són diferents i més enriquidors”. Alguns d’ells coincideixen que l’activitat més interessant ha estat el taller d’emprenedoria, que consistia a fer una idea de negoci i exposar-la: “És una cosa que a les escoles no se sol fer, però que és molt necessària”, indicaven alguns alumnes.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics