Dijous, 21 de Novembre de 2024

La transformació del sud de Reus s'exposa als representants de la FAVR

La reunió entre l'ajuntament i diversos membres de l'entitat veïnal ha tingut lloc aquest dijous

20 de Setembre de 2024, per Reusdigital.cat
  • Reunió de l'Ajuntament de Reus amb la FAVR

    Cedida

L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita, acompanyada per la tinenta d’alcaldessa d’Urbanisme i Habitatge, Marina Berasategui i la regidora de Relacions Ciutadanes, Mar Escoda s'ha reunit aquest dijous a l’antic hospital amb representants de la Federació d’Associacions de Veïns de Reus (FAVR) i de diferents entitats veïnals de la ciutat per tractar el projecte de transformació urbanística, econòmica, social, cultural i de percepció de seguretat de la zona sud de Reus.

 

La nova estació d'autobusos

 

A la reunió s'ha detallat que l'actual estació d'autobusos té quaranta anys i que Reus necessita una estació d'autobusos del segle XXI connectada amb el futur tramvia i l'estació de Bellissens i amb més espai per accessos i nous requeriments tècnics per millorar l’aïllament acústic i els serveis als usuaris.

L’alcaldessa ha dit que l’equip de govern entèn les preocupacions i peticions dels veïns i veïnes dels voltants de la futura estació d’autobusos i que treballarà per donar resposta i trobar consensos. Amb tot, ha alertat contra la "desinformació intencionada o no" i els bulos i rumors respecte a aquest projecte. Entre ells, ha citat que es diu que es perdran arbres i zones verdes quan l’aposta de l’actual equip de govern amb la renaturalització i l’ampliació de l’espai verd a la ciutat és "clara" com s’ha demostrat amb el RENATUReus.

El president de la Federació d’Associacions de Veïns de Reus (FAVR), Marcos Massó, ha destacat el diàleg i la voluntat d’escolta de l’equip de govern i ha reiterat el compromís de les associacions de veïns amb treballar per millorar i transformar la ciutat. El president de la FAVR ha valorat que "l’estació d’autobusos no és un projecte únicament per al barri de Mas Iglesias, sinó un projecte de ciutat" i que en el seu conjunt el projecte de transformació del sud de la ciutat suposarà una millora pels barris de l’entorn del Carrilet, però també per a Reus.

 

La transformació del sud de la ciutat

 

A banda de l'avantprojecte de la nova estació d'autobusos, també s'han compartit altres projectes amb més d’una seixantenta de representants veïnals de diferents barris: el manteniment del Carrilet en el seu actual emplaçament, la construcció d’un nou edifici d’habitatge dotacional i d’equipaments públics, la vianalització del carrer de l’Escultor Rocamora, la pacificació del trànsit de l’avinguda del President Macià, la prolongació de verd del parc de Mas Iglesias fins als nous espais oberts del Carrilet.

Sandra Guaita ha mostrat la seva satisfacció per l’interès dels veïns i veïnes en participar en la millora i transformació de la ciutat i ha animat a la Federació d’Associació de Veïns de Reus (FAVR) i a les entitats veïnals a seguir treballant en aquesta línia ja que segons ella, "la participació ciutadana millorarà i enfortirà aquest i qualsevol projecte de ciutat".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Aurelio  20 de Setembre de 2024

'EL PROYECTO PARA TRANSFORMAR EL SUR DE LA CIUDAD DE REUS'

La zona Sur la integran los barrios de la ciudad: “Carrilet, Mas Iglesias, Mas Mercader, Fortuny, Juroca, Parcelas Casas y Monserrat…; mediante las obras que el Gobierno Municipal plantea al vecindario en particular, y como una gran hazaña para la ciudad:
1. La estación/apeadero de RENFE en Bellissens.
2. Traslado de la Estación de Autobuses del Carrilet hacia Mas Iglesias.
3. Puente para unir la Zona Sur con el Hospital Universitario.
4. Nuevos bloques de pisos con un incremento considerable de habitantes en el Barrio Mas Iglesias y Fortuny.
5. Transformación Mercado Carrilet, Estación Autobuses, más pisos para…

LA SENSIBILIDAD CON EL MEDIO AMBIENTE:
A. Se tiene una Base Aérea con el ruido que produce, contaminación…
B. La vía del tren en ese tramo al aire libre: ruido, inseguridad…
C. La nueva estación de autobuses: ruido, gases, inseguridad.
D. Hay dos colegios para estudios de los jóvenes: ruido, inseguridad…
E. El aislamiento y menor actividad para el Mercado del Carrilet, una muerte anunciada en su viabilidad.
En este proyecto propuesto la conclusión es que habrá una mayor concentración de: “ruidos, gases efecto invernadero, inseguridad…” ¡SOY EL PROBLEMA!

¡SOY LA SOLUCIÓN! MEJORADO EL PROYECTO CON LAS PROPUESTAS:
1.1 Soterrar la vía del tren en el tramo del proyecto… para unirlo con el hospital, eliminando el proyecto del puente, para ser un área más extensa y segura ¿no se ha tenido en cuenta?
1.2 El traslado de la actual estación de autobuses: ¿Cuál es su objetivo? ¿No está bien su actual ubicación?

¿CUÁL ES EL PROYECTO DE CIUDAD Y VISIÓN DE FUTURO…? ¡MÁS MIERDA! Tanto hablar: Sobre la apuesta por la renaturalización y por disponer de más espacio verde en la ciudad a través del proyecto RENATUReus, el cual impulsa las zonas verdes, conecta espacios verdes y espacios de agua, incrementa la biodiversidad y permite disponer de más refugios climáticos y mejorar la habitabilidad de los entornos urbanos… Pues eso no se ve: Urbanismo de Ciudad.

No se contempla dotar: “una posible ABSanitaria, más colegios, guarderías, espacios para centros cívicos, más zonas peatonales, servicios sociales e higiénicos sanitarios…” ¿Cuál es el presente y futuro de Reus MAS MIERDA?