Dimecres, 21 d'Agost de 2024

L'Aeroport de Reus recupera tres rutes de Ryanair de cara a l'estiu del 2016

El territori reivindica un cop més que l'equipament es pugui gestionar individualment i no com a part d'Aena

13 de Novembre de 2015, per ACN
  • Taula Estratègica de l'Aeroport de Reus, celebrada a la seu de Cesda

    ACN

Amb les tres noves rutes que Ryanair recupera per a l'estiu del 2016 augmenta un 13% l'oferta de la companyia des de l'Aeroport de Reus. A aquestes s'hi sumaran Londres i Eindhoven –que són les úniques que hi haurà durant l'hivern–, a més de Dublín, Frankfurt-Hahn, Brussel·les-Charleroi i Cork –que operarà durant tres mesos, i no dos com el darrer estiu–.

Aquest fet, segons Font, és una "bona notícia" i "confirma allò que vam dir a la darrera reunió de la Taula", a finals de juliol, que "Ryanair, de cara al 2016, tornaria a créixer". A la vegada, ha incidit, fa pensar també en més creixement per al 2017, quan la companyia ja haurà renovat la seva flota d'avions. Malgrat això, ha recordat que Ryanair ha reduït un 47% els vols, però que la caiguda de passatgers ha estat només del 37%, la qual cosa suposa que els avions han anat més plens i que ha crescut l'ocupació.

Pel que fa a la resta de touroperadors, també creixen de cara a l'any que ve, amb el manteniment de les rutes a Moscou o una nova ruta a Knock (Irlanda), i l'augment de freqüències i d'oferta de passatges. El secretari també ha avançat que des de l'estiu passat hi ha hagut contactes amb més d'una vintena de companyies, concretant "noves possibilitats de cara al futur", amb "vols que pensen en Polònia o París", ha detallat.

Gestió individual

Els números són clars, i l'Aeroport de Reus és un dels que ha vist més reduïda la seva activitat –juntament amb el de Girona–. "Això constata una de les velles reivindicacions de la Taula Estratègica i del Govern de la Generalitat", ha dit Font, "que no podem gestionar la xarxa d'Aena com si fos un tot". Així, ha apostat per "més enllà de les titularitats, hem de gestionar els aeroports de manera individual". Pel responsable d'Infraestructures i Mobilitat, l'equipament hauria de tenir una política comercial pròpia que li permetés aplicar un "pla de xoc" davant de la pèrdua de passatgers i de companyies.

En aquesta línia, ha apuntat que la situació política actual convida a que "l'aeroport el gestionem des de Catalunya, que sigui propi del país, que la Taula Estratègica es converteixi en el Consell d'Administració de la gestió d'aquest aeroport", ha expressat. Però més enllà d'això, "les dades objectives, empresarials i econòmiques, ens fan pensar que necessitem de manera immediata un replantejament de la gestió dels aeroports", ha incidit.

Per la seva banda, Joaquim Nin, delegat del Govern a Tarragona, ha celebrat que l'aeroport tancarà l'any fregant els 700.000 passatgers, complint així la previsió que hi havia, i ha posat de manifest que 400.000 d'aquests són de touroperació. D'aquesta manera ha volgut posar en valor la tasca de la Taula Estratègica de "promoció del territori", acompanyat de la "bona feina que s'està fent des del sector turístic de casa nostra".

La Taula Estratègica de l'Aeroport de Reus s'ha trobat aquest divendres, per darrera vegada aquest any, a les instal·lacions del Centre d'Estudis Superiors de l'Aviació (CESDA) de la capital del Baix Camp.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics