Diumenge, 14 de Juliol de 2024

L'Ajuntament envia SMS a les famílies en situació de pobresa energètica per tal que es puguin beneficiar del bo tèrmic

Han de facilitar un número de compte a la subdelegació del govern a Tarragona abans del 16 de desembre

10 de Desembre de 2019, per Redacció
  • Captura de pantalla de l'SMS que l'Ajuntament envia a les famílies

    Cedida

La regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus ha enviat un SMS a 247 famílies en situació de pobresa energètica que no tenen domiciliada la factura de la llum per advertir-les que han de facilitar un número de compte a la subdelegació del govern a Tarragona abans del 16 de desembre, si volen beneficiar-se del bo tèrmic. Poden fer-ho de manera presencial, assistint a les oficines situades al número 3 de la plaça de la Imperial Tàrraco de Tarragona, o per telèfon, trucant al número 977 99 90 00.

Amb data 18 de novembre, va sortir publicat al Butlletí Oficial de l'Estat (BOE) un llistat amb totes les famílies de l'estat en situació de pobresa energètica a les quals no se'ls podia haver fet l'ingrés de l'import que els corresponia del bo tèrmic perquè no tenien domiciliat el pagament de la factura de la llum. La regidora de Benestar Social, Montserrat Vilella, ha destacat la "importància" d'informar a la ciutadania dels seus drets, en aquest cas en l'àmbit de la pobresa energètica: "Hem fet una feina minuciosa per detectar, a partir del llistat publicat al BOE, les famílies empadronades a la ciutat a les quals no se'ls havia pogut ingressar l'import del bo tèrmic. Per a nosaltres és molt important que tothom que compleixi els requisits es pugui beneficiar d'aquesta ajuda econòmica i entenem que la majoria de la ciutadania no tenim el costum de mirar sovint el BOE", ha assenyalat.

Bo tèrmic

L'octubre de 2018, va entrar en vigor el Reial Decret Llei de mesures urgents per a la transició energètica justa i la protecció dels consumidors, que recull, entre altres mesures de suport al consumidor, la creació d'un bo tèrmic, una ajuda directa de l'estat de la qual es poden beneficiar les famílies que abans es beneficiaven del bo social elèctric. Aquest bo compensa les factures de la calefacció i s'atorga en funció de les temperatures de la zona, segons s'ha precisat des del consistori. Fonts municipals han subratllat que "tothom que vulgui estalviar en les factures d'electricitat, gas i aigua pot demanar assessorament" de manera individualitzada a través del Punt d'assessorament energètic (PAE).

Cal demanar cita prèvia a través de reus.cat o trucant al 010. Informació a Internet L'Ajuntament de Reus també posa a l'abast de la ciutadania el web de la Taula de la Pobresa Energètica de Tarragona i Reus, on es donen consells per estalviar energèticament i on s'expliquen totes les actuacions que es fan en aquest àmbit.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges