Dilluns, 17 de Juny de 2024

Matemàtiques contra les 'desigualtats educatives'

Tres escoles de Reus se sumen a un programa de la Fundació Bofill per millorar l'aprenenatge de la canalla en aquesta assignatura

14 de Juny de 2023, per M.B.
  • Les sessions de reforç de matemàtiques han beneficiat una vintena de nens d'escoles de Reus

    Cedida

Aquest curs i, per primera vegada, la Fundació Bofill ha posat en marxa el programa MATH TUTORING adreçat a l’alumnat de 6è de primària. Una iniciativa que té per objectiu "reduir les desigualtats educatives a través de la millora de l’aprenentatge de les matemàtiques", segons els seus impulsors, i que ha comptat amb la implicació de tres escoles de Reus: Prat de la Riba, Sant Bernat Calbó i el col·legi Sant Pau. A la nostra ciutat, la proposta ha arribat a més de 20 infants "de forma gratuïta, proporcionant 24 hores de reforç addicional en matemàtiques, distribuïdes en 16 sessions", segons els responsables de la iniciativa.

L’activitat s’ha dut a terme en horari extraescolar a la mateixa escola. La Biblioteca Xavier Amorós ha acollit recentment la cloenda del programa, "en un espai de trobada i celebració d’aquesta primera edició".

 

L'impacte del programa

 

Segons dades de la fundacio, a Catalunya, un de cada tres alumnes finalitza la primària amb un nivell baix o mitjà-baix en matemàtiques . L’increment d’alumnat que no arriba a assolir les competències matemàtiques bàsiques és "generalitzat, tot i que s’accentua en els casos de situació socioeconòmica desfavorida".

“Després d’anys pensant que les matemàtiques són feixugues per a molts infants i que no són prou intel·ligents, moltes vegades la percepció de la seva pròpia competència es troba una mica malmesa. El que fem és contribuir a recuperar aquesta autoestima, que creguin que ells mateixos se'n poden sortir i que pot ser que els acabi agradant una cosa que semblava que era impensable’”, comenta la cap del programa, Agnès Pàmies.

Des de l'organització també s'assenyala que amb el programa es percep "un canvi d’actitud vers les matemàtiques: per a molts alumnes són vistes com una matèria que genera por o respecte. I això pot acabar generant una baixa motivació i expectatives sobre les seves capacitats d’aprenentatge, afectant la seva trajectòria acadèmica. Les expectatives que té l’alumnat sobre les seves pròpies possibilitats són essencials per augmentar les seves competències. Per aquest motiu, la figura del tutor és clau, ja que esdevé un guia i impulsor de l’aprenentatge".

La millora de l’autoconfiança i la programació de les sessions, que "està dissenyada per adaptar-se a les necessitats i evolució de l’alumnat, partint del seu nivell de coneixement previ", fan de MATH TUTORING "una iniciativa potencial i amb capacitat transformadora" en el marc de les accions que es poden fer com a suport educatiu de la canalla, conclouen des de la fundació. 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges