Dijous, 28 de Gener de 2021

Reus celebra el Dia Mundial de l'Avellana amb diferents accions

Un vídeo promocional vol 'posar en valor' aquesta fruita seca molt vinculada a la ciutat

09 de Desembre de 2020, per Redacció
  • Imatge d'arxiu de l'Avellana de Reus

    Ajuntament de Reus

El 9 de desembre és el Dia Mundial de l'Avellana i, per commemorar-lo, l'Agència Reus Promoció ha organitzat diferents accions, juntament amb el Consell Regulador de la DOP Avellana de Reus. Aquest dimecres el Gaudí Centre reparteix entre els seus visitants bossetes amb avellana DOP Reus i entre el 7 i l'11 de desembre els aparadors dels comerços s'han decorat amb motius relacionats amb l'avellana i reparteixen pots de vidre serigrafiats i un cartell amb informació. A més a més, s'ha editat un vídeo per "posar en valor" l'avellana de Reus i la seva vinculació amb la ciutat i la gastronomia de tot l'any. 

Producte de qualitat i de proximitat

Aquesta fruita seca compta amb la Denominació d'Origen Protegida (DOP) Avellana de Reus, que protegeix les varietats negreta, paueteta, gironella, morella i culplana, tradicionalment conreades en una àmplia zona de les comarques tarragonines de l'Alt Camp, el Baix Camp, la Conca de Barberà, el Priorat, el Tarragonès i la Terra Alta. La DOP agrupa entre els seus membres a cooperatives, agrupacions de productors, empreses comercialitzadores i petits productors.

El 2019 es van comercialitzar al detall 131.208 kg d'avellana en gra amb el segell de la DOP Avellana de Reus, que van suposar un volum de negoci d'uns 3 milions d'euros.

El Temps d'Avellana 2020 es clou amb la participació d'unes 3.000 persones

Les activitats s'emmarquen en la campanya "Temps d'avellana", que es va posar en marxa el 3 d'octubre i que ha celebrat nombroses activitats lúdiques i professionals programades per 23 entitats fins al Dia Mundial de l'Avellana. Gairebé 3.000 persones han participat en les diverses activitats celebrades, de les quals unes 1.400 són alumnat de diferents escoles que han assistit a una xerrada de la Setmana Bio a Catalunya i al concurs de dibuix organitzat per la Cambra de Reus, unes 1.400 són públic general dels tastos, visites i sortides organitzats i 112 són professionals participants en les jornades tècniques. El 51,6 % dels participants ho han fet en accions presencials i el 48,4 % en línia, segons dades del consistori. 

A més, durant la campanya s'han repartit un total de 2.000 packs d'Avellana DOP Reus a través de diverses accions de promoció d'aquesta fruita seca als consumidors.

A la tercera edició del Temps d'Avellana, una acció per reivindicar l'avellana i fomentar-ne el consum, hi ha col·laborat el Departament d'Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació de la Generalitat, la Cambra de Comerç de Reus, l'Ajuntament de Reus, la Diputació de Tarragona, la DOP Avellana de Reus, l'IRTA, PRODECA, Unió de Pagesos, l'Ajuntament de Brunyola, l'associació Avellana de Brunyola i Comarques Gironines, l'Ajuntament de Riudoms, l'Ajuntament de Vilaplana, així com el Gremi de Forners del Baix Camp, Ca Rosset i Còdol Educació.

Temps de l'Avellana està coordinat per l'Oficina Tècnica de l'Avellana, gestionada per Eurecat, i és una de les accions de promoció que s'emmarquen en el Pla Estratègic per a la Valorització de l'Avellana que pretén incrementar la presència del producte en el territori de producció, millorar-ne el coneixement i el consum, i contribuir al manteniment del conreu, el paisatge i l'estructura social vinculada al sector.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges