Els municipis disposen de múltiples sistemes de finançament europeu que poden facilitar el desenvolupament local, però són necessàries noves fórmules que atenguin les dimensions i els compromisos actuals dels municipis i d’altres petits territoris, que responguin amb garanties als ciutadans, amb més rendibilitat i amb una tramitació més lleugera. Mateu Turró ha exposat un recurs: la creació d’un Fons de desenvolupament urbà que s'alimenti dels Fons Europeus i d’altres administracions amb caràcter comercial que permeti recuperar la inversió i amb vocació de pervivència. Un sistema que, amb la creació d'un fons de cartera inclòs, permetés anticipar els diners. Segons Turró no és cap novetat ja que s'està treballant a Andalusia i a Galícia.
Lluís Miquel Pérez ha deixat entreveure les dificultats actuals de finançament dels ajuntaments, però això no ha d’impedir, segons ell, que les obres públiques no siguin renovades. Una necessitat auxiliada per diverses línees econòmiques (estalvi, suport i fons europeus) i també, segons Pérez, mitjançant la col·laboració amb les altres administracions com és el cas del Pacte per les Infraestructures recentment aprovat per la Generalitat.
Ara bé, el debat ha derivat en com han d'intervenir els sectors públic i privat en la gestió municipal. L'alcalde de Reus ha defensat que aquesta gestió ha d'estar dirigida des de l'àmbit públic, establint en tot cas acords, per exemple concessions, amb empreses privades. Pérez ha afirmat que Ricard Fornesa quan estava al capdavant d'Aigües de Barcelona li va proposar comprar aquesta empresa per “raons de competència” i la seva resposta va ser un “no decisiu” perquè creu que l’empresa reusenca ha d'actuar des del vessant municipal. Un altre argument exposat per l’alcalde, en la seva defensa de la gestió pública, ha estat el preu actual dels aparcaments municipals, afirmant que a una empresa privada no li resultaria rendible.
Mateu Turró ha respost que la majoria de les infraestructures municipals "ja no són negoci i per tant cal una intervenció privada". Pel catedràtic, una empresa pública no pot competir amb una privada i això exigeix un "canvi de mentalitat". A favor de la intervenció municipal privada s’han manifestat els regidors de CiU, Carles Pellicer i Fèlix Oliva, que es trobaven entre els assistents. Oliva fins i tot ha suggerit que caldria distingir encara més entre l'esfera pública i la privada.
Per la seva part, el diputat per ICV-EUiA, Daniel Pi s'ha interessat per "la urgent implantació” d'infraestructures de transport i comunicacions. L'alcalde ha assegurat que ja s'està treballant en la construcció d’un baixador a la zona de Bellissens i en la creació del Trencamp, un projecte sorgit des de Reus, i que ara "s’hi apunta tothom".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics