La URV ha acabat el projecte UP4Diversity en el qual s'han elaborat sis mòduls pedagògics per millorar la prevenció de la violència contra les persones LGBTIQ+. Els materials compten amb continguts teòrics i pràctics i s'adrecen a professionals que treballen amb joves des de l'àmbit de l'educació formal fins a l'esportiu i d'oci.
S'han dissenyat diferents tallers de capacitació amb la participació de més d’un centenar de professionals.
El propòsit de les formacions era proporcionar els coneixements per fer front a qualsevol forma de violència contra les persones LGTBIQ+, en especial els joves.
Es tracta d’un dels cinc únics projectes seleccionats en la darrera convocatòria del programa Drets, Igualtat i Ciutadania (REC) per promoure la implementació efectiva del principi de no discriminació. Ha estat liderat pel professor Oriol Ríos, investigador del grup de recerca MEDIS del departament de Pedagogia de la URV. La recerca exposa que “les investigacions existents mostren que els incidents d’assetjament poden reduir-se amb la creació d’espais segurs en els quals les víctimes de violència sentin que hi ha una resposta comunitària a l’abús i a l’assetjament”.
Per això es dona importància a la intervenció de l’espectador i la responsabilitat col·lectiva: “Moltes vegades no som testimonis en directe d’una situació violenta, sinó que ens n’adonem quan algú ens ho explica o ho veiem després en contextos digitals. És en aquell moment quan ens convertim en persones espectadores, les quals tenim dues opcions: romandre passius o intervenir”.
Alhora, remarca que “la formació de tots els membres de la comunitat, començant per professionals i joves perquè es converteixin en defensors o upstanders (les persones que intervenen per interrompre per donar suport a la víctima) contra la violència LGBTIQ+ és un pas important” per prevenir el bullying i situacions d’assetjament.
A partir dels mòduls pedagògics, s’han dissenyat diferents tallers de capacitació que s’han dut a terme en cinc països amb la participació de més d’un centenar de professionals. Entre el març i el maig de 2022, s’han celebrat 10 esdeveniments paral·lels. El propòsit de les formacions era proporcionar els coneixements i les habilitats per fer front a qualsevol forma de violència contra les persones LGTBIQ+, en especial les persones joves. En el desenvolupament del treball, s’ha dut a terme una recopilació d’informació i de dades per conèixer l’impacte d’aquestes formacions.
El projecte ha tingut una durada de dos anys i ha comptat amb la col·laboració de diferents socis del consorci format per quatre estats europeus (l'espanyol, Bèlgica, Xipre i Dinamarca). La intenció del consorci és continuar organitzant esdeveniments anuals per seguir teixint xarxes d’intercanvi de pràctiques formatives eficaces al voltant de l’àmbit. Els mòduls es poden descarregar en diferents idiomes a la pàgina web del projecte.
S'han dissenyat diferents tallers de capacitació amb la participació de més d’un centenar de professionals.
El propòsit de les formacions era proporcionar els coneixements per fer front a qualsevol forma de violència contra les persones LGTBIQ+, en especial els joves.
Creació "d'espais segurs"
Es tracta d’un dels cinc únics projectes seleccionats en la darrera convocatòria del programa Drets, Igualtat i Ciutadania (REC) per promoure la implementació efectiva del principi de no discriminació. Ha estat liderat pel professor Oriol Ríos, investigador del grup de recerca MEDIS del departament de Pedagogia de la URV. La recerca exposa que “les investigacions existents mostren que els incidents d’assetjament poden reduir-se amb la creació d’espais segurs en els quals les víctimes de violència sentin que hi ha una resposta comunitària a l’abús i a l’assetjament”.
Per això es dona importància a la intervenció de l’espectador i la responsabilitat col·lectiva: “Moltes vegades no som testimonis en directe d’una situació violenta, sinó que ens n’adonem quan algú ens ho explica o ho veiem després en contextos digitals. És en aquell moment quan ens convertim en persones espectadores, les quals tenim dues opcions: romandre passius o intervenir”.
Alhora, remarca que “la formació de tots els membres de la comunitat, començant per professionals i joves perquè es converteixin en defensors o upstanders (les persones que intervenen per interrompre per donar suport a la víctima) contra la violència LGBTIQ+ és un pas important” per prevenir el bullying i situacions d’assetjament.
Recopilació d'informació i dades
A partir dels mòduls pedagògics, s’han dissenyat diferents tallers de capacitació que s’han dut a terme en cinc països amb la participació de més d’un centenar de professionals. Entre el març i el maig de 2022, s’han celebrat 10 esdeveniments paral·lels. El propòsit de les formacions era proporcionar els coneixements i les habilitats per fer front a qualsevol forma de violència contra les persones LGTBIQ+, en especial les persones joves. En el desenvolupament del treball, s’ha dut a terme una recopilació d’informació i de dades per conèixer l’impacte d’aquestes formacions.
El projecte ha tingut una durada de dos anys i ha comptat amb la col·laboració de diferents socis del consorci format per quatre estats europeus (l'espanyol, Bèlgica, Xipre i Dinamarca). La intenció del consorci és continuar organitzant esdeveniments anuals per seguir teixint xarxes d’intercanvi de pràctiques formatives eficaces al voltant de l’àmbit. Els mòduls es poden descarregar en diferents idiomes a la pàgina web del projecte.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics