Sota similars condicions climatològiques que en la jornada d'ahir, amb temperatura agradable i carreteres seques, s'arribava a l'última etapa amb un Loeb plenament consolidat en la primera plaça. El tercer dia estava configurat al voltant de dues passades per les especials El Priorat (42,04 km) i La Serra d'Almos (4,11 km), totes dues amb la singular característica de ser la més llarga i la més curta, respectivament, de tot el ral·li.
Amb la parella espanyola formada per Dani Sordo-Diego Vallejo (Citroën C4 WRC) totalment a l'atac, cosa que es confirmava amb el millor crono en els tres primers trams, a Solberg-Patterson (Citroën) no li quedava una altra tàctica que tractar de resistir l'envestida en aquesta emocionant lluita que els dos mantenien per la segona posició, atès que Loeb-Elena seguien sense majors dificultats en la primera plaça amb més de 44 segons sobre Solberg a l'inici del dia, que al final s'han quedat en 35,3 segons. En el seu esforç, Solberg aconseguia contra qualsevol pronòstic l'scratx en el tram final, reforçant una magnífica segona posició absoluta. En les tres etapes, els
Citroën han estat els més ràpids en tots els trams disputats, ja que el Ford de Latvala i d'Hirvonen no aconseguien vèncer cap especial, ni tan sols les de terra de la primera jornada, acabant respectivament en quarta i cinquena posició del ral·li.
Aaron Burkart (Suzuki Swift), campió del Món Júnior en la categoria J-WRC, reservada als pilots menors de 28 anys, han vençut els espanyols Yeray Lemes-Rogelio Peñate (Renault Clio S1600) i això malgrat una punxada en aquesta última jornada que els feia perdre el lideratge momentàniament davant l'holandès Hans Weijs-Bjorn Degandt (Citroën C2S1600).
Tanmateix, Weijs patia un problema electrònic en el penúltim tram que li feia perdre no només la possibilitat de victòria, sinó també el títol mundial, que ha anat a parar finalment a mans de l¹alemany Aaron Burkart (Suzuki Swift), de 28 anys, que malgrat retirar-se per sortida durant la segona etapa es reenganxava avui i finalitzava quart, just darrera de Weijs, sumant els punts necessaris per proclamar-se campió del Món del J-WRC per primera vegada.
El noruec Henning Solberg (Ford Fiesta S2000) ha estat el millor entre els cotxes de la reglamentació Súper 2000, sent a més vuitè absolut, mentre que entre el Grup N s¹ha imposat l'alemany Hermann Gassner Jr (Mitsubishi Lancer). Entre els pilots espanyols, molt ben representats entre les 20 primeres places amb el lideratge lògic de Sordo-Vallejo amb la tercera posició. També cal destacar el dotzè lloc de Yeray Lemes (Renault), el dissetè d¹Albert Llovera (Grande Punto Abarth) i el dinovè d¹Albert Orriols (Mitsubishi Lancer).
D¹altra banda, el Ral·li RACC ha estat seguit per una gran quantitat d'aficionats durant les tres etapes, i no hi ha hagut cap incident digne de menció.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics