Divendres, 21 de Març de 2025

Tarragona es manté com la segona ciutat europea on es detecta més cocaïna

Ho revela l'últim estudi de l'Agència Europea de les Drogues

20 de Març de 2025, per ACN
  • Imatge aèria de Tarragona

    Marc Colilla

Segons les últimes dades publicades per l'Agència Europea de les Drogues (EUDA, per les seves sigles en anglès) la detecció de cocaïna a Tarragona es manté estable i encara és la segona ciutat europea amb una presència més alta de cocaïna, només després d'Anvers, considerat un dels ports principals d'entrada d'aquesta droga.

L'estudi anual sobre aigües residuals publicat per l'EUDA revela un augment global d'MDMA, cocaïna i amfetamina a Europa i una disminució del cànnabis, si bé amb diferències segons la ciutat."L'estudi d'enguany, que cobreix un rècord de 128 ciutats europees, dibuixa una imatge clara d'un problema de drogues que és alhora generalitzat i complex, amb les sis substàncies detectades a gairebé totes les ciutats analitzades", el director executiu de l'EUDA, Alexis Goosdeel, en un comunicat.

Pel que fa a Barcelona, la presència de cocaïna a les aigües residuals va disminuir un 43% el 2024 respecte a l'any anterior, mentre que la ketamina segueix en augment, si bé força menys que el 2023, quan es va disparar la seva detecció. 

Amb tot, els nivells més alts d'aquesta substància a les ciutats europees analitzades es detecten a Bèlgica, els Països Baixos, Hongria i Noruega. En canvi, Espanya continua a dalt del rànquing de presència de cocaïna a les aigües residuals, només per darrere de Bèlgica i els Països Baixos.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics