Aquest migdia de dilluns s'ha presentat la nova campanya turística per a l'estiu. Porta per nom Reus, un amor d'estiu que mai oblidaràs i contempla, entre altres accions, l'ampliació dels horaris per visitar equipaments com el Gaudí Centre, obsequis per fer compres superiors als 25 euros en establiments o jocs digitals per al públic familiar, amb els quals conèixer el patrimoni modernista de la ciutat. En paraules de la regidora de Projecció de Ciutat, Noemí Llauradó, cal aprofitar les "bones dades" quant a visitants que es van recollir per Setmana Santa, i que la nostra "és una ciutat viva i dinàmica, amb una situació privilegiada per la seva proximitat" a les platges de la Costa Daurada i a les Muntanyes de Prades.
Campanya comercial
Diversos representants del teixit comercial reusenc han acompanyat Llauradó. És el cas del president de l'entitat El Tomb de Reus, Jacint Pallejà, qui ha celebrat l'impuls de la campanya tot desitjant, de passada, que "l'amor s'allargui tot l'any". En aquest sentit, la regidora ha assenyalat que un dels objectius és, precisament, aconseguir la desestacionalització del turisme. Al seu torn, i al capdavant de la Unió de Botiguers de Reus, Rosa Lucas ha estès la mà a Llauradó per "treballar plegats" per atraure més visitants a la capital del Baix Camp.
La campanya es desenvolupa, ha manifestat Llauradó, a partir de "quatre línies d'acció". Són la millora dels productes i dels serveis (amb l'ampliació d'horaris d'obertura per conèixer elements patrimonials d'interès), la innovació en l'oferta (amb estratègies com la gamificació i els jocs digitals), una campanya comercial i una de comunicativa. De la comercial s'ha explicat que inclou accions com Refresquem les compres, una iniciativa que premiarà la despesa superior a 25 euros amb una entrada al Gaudí Centre i un obsequi batejat com Freus (en referència als cèlebres flax, una llepolia molt popular dècades enrere).
Escapades de cap de setmana
Un altre dels atractius de la campanya comercial estiuenca és l'activitat Música al carrer, que tindrà lloc els vespres de dimecres (a dos quarts de 8) en diferents indrets del nucli antic i del centre. La primera actuació, el proper dia 12, anirà a càrrec d'Astrid Torrente, al carrer de Llovera. Finalment, es distribuiran ventalls amb la imatge de la campanya i les seves activitats, al Gaudí Centre. La iniciativa en qüestió es diu Afegim aire a les compres.
Tot plegat, segons Llauradó, persegueix la consecució d'una sèrie d'objectius, tals com fer de Reus una destinació per fer una escapada de cap de setmana, o promoure que turistes que ens visitin repeteixin al cap d'un temps. Que les estades siguin més llargues i que es produeixin durant tot l'any són altres metes de la regidoria i de l'agència Reus Promoció. Finalment, i pel que fa a les previsions de l'actual temporada, la regidora ha avançat que "són bones", més si s'agafa de referència la passada Setmana Santa. "Ens acostarem a les dades de 2019", ha dit, és a dir, les d'abans de la pandèmia. Ara per ara, ja s'han millorat els registres de visitants en espais com el Gaudí Centre i l'Institut Pere Mata en comparació amb el juliol de 2022.
Més informació, aquí.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics