De fet, el Periódico de Catalunya informa que la Generalitat hauria decidit enviar la nova flota cap a Girona. Davant d'aquests fets, Pi preguntarà al conseller d'Obres Públiques, Joaquim Nadal, per les gestions fetes per agilitzar l'assignació dels combois a Catalunya i Joan Herrera, diputat al Congrés, farà la mateixa acció amb el ministre de Foment, José Blanco.
Daniel Pi ha mostrat el seu "desacord" en cas que el Govern enviï els nous trens a Girona i ha denunciat que cal una "voluntat política" per millorar el servei de trens regionals cap a Barcelona. El diputat ha reclamat l'augment de freqüències, cada mitja hora, així com la millora de les instal·lacions en les estacions de la demarcació, ja que "algunes no compten ni amb servei de megafonia".
Una altra de les peticions del diputat reusenc és doblar les dues vies existents a l'arribada a Barcelona. En cas d'haver-hi quatre vies, els trens regionals estalviarien temps "ja que no hauríem de dependre dels de rodalia, que paren a totes les estacions", ha afegit Pi. En aquest sentit, el diputat d'ICV considera que el temps per arribar a Barcelona "és ara superior al de fa uns anys".
Des d'ICV s'incedeix en la necessitat de deixar de banda els trens d'alta velocitat, que "només utilitzen un 2% de la població", per tal de millorar el servei dels trens amb més demanda. Pi ha explicat que a Reus al voltant de dues mil persones agafen el tren per anar cap a Barcelona, però les freqüències i l'horari d'atenció al client s'han reduït.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics