Enhorabona a tot l'equip!!
Enhorabona a tot l'equip!!
Un cop seleccionades, les dues miniempreses de La Salle Reus participaran el proper dia 10 de març a la Fira de miniempreses, que es farà al Centre Comercial de Pedralbes Barcelona, on els alumnes hauran de muntar un estand i vendre el seu producte als visitants del certamen. Allí un jurat avaluarà la presentació, el producte i també la capacitat de venda dels nois i noies. A banda, el dia 12, a l’auditori d’ESADE, hauran de fer una presentació pública de 4 minuts. Abans, però, el dia 6 es reuniran amb l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, per exposar-li els projectes. Posteriorment, el jurat seleccionarà les cinc millors miniempreses que participaran a la Competición Nacional de miniempresas que es farà a Madrid i on únicament arriben els millors projectes de tot l’Estat.
Aquesta competició està impulsada per la Fundació Junior Achievement (JA), una de les majors organitzacions educatives sense ànim de lucre del món. La missió de JA és preparar i inspirar als joves perquè assoleixin els seus objectius en una economia global, generant en ells l'esperit emprenedor, en un marc de responsabilitat i llibertat.
Un bàlsam per al refredat i un kit d’herbes aromàtiques per cuinar
Biffin i Evest són els noms de less dues miniempreses impulsades pels alumnes de 1r de Batxillerat de La Salle Reus que cursen l’assignatura d’Economia de l’Empresa.
La primera, Biffin, ha creat un producte anomenat Biesens, un bàlsam natural descongestiu amb olis essencials amb propietats d'aromateràpia que relaxa i ajuda el sistema immunitari. La innovació resideix, però, en què per primera vegada s’ofereix aquest producte amb un format roll-on, per facilitar-ne la seva aplicació i, a banda, s’ha treballat perquè s’absorbeixi ràpidament i no tingui una textura greixosa.
Per la seva banda, Evest ha creat un kit d’herbes aromàtiques culinàries que s’ha posat a la venda en supermercats i botigues de barri. N’ofereixen dues varietats: la primera, Gustus, inclou dues bosses de llavors i una de turba perquè el consumidor cultivi les seves pròpies herbes aromàtiques; mentre que Gustus Fresh és la planta viva i cultivada.
La innovació d’aquest projecte està en el fet que la producció dels kits va a càrrec dels membres de l’Associació Down Tarragona, que reben part dels beneficis generats amb les vendes, i també que l’empresa ofereix tallers de plantació i assessorament en la cura de les herbes assistits per un professionals de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) de la Generalitat de Catalunya.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics