Dimarts, 13 d'Agost de 2024

Dues miniempreses creades per alumnes de la Salle, seleccionades per a la competició nacional

25 de Febrer de 2015, per Redacció
  • Participants al projecte Biffin de La Salle

     

Un cop seleccionades, les dues miniempreses de La Salle Reus participaran el proper dia 10 de març a la Fira de miniempreses, que es farà al Centre Comercial de Pedralbes Barcelona, on els alumnes hauran de muntar un estand i vendre el seu producte als visitants del certamen. Allí un jurat avaluarà la presentació, el producte i també la capacitat de venda dels nois i noies. A banda, el dia 12, a l’auditori d’ESADE, hauran de fer una presentació pública de 4 minuts. Abans, però, el dia 6 es reuniran amb l’alcalde de Reus, Carles Pellicer, per exposar-li els projectes. Posteriorment, el jurat seleccionarà les cinc millors miniempreses que participaran a la Competición Nacional de miniempresas que es farà a Madrid i on únicament arriben els millors projectes de tot l’Estat.

Aquesta competició està impulsada per la Fundació Junior Achievement (JA), una de les majors organitzacions educatives sense ànim de lucre del món. La missió de JA és preparar i inspirar als joves perquè assoleixin els seus objectius en una economia global, generant en ells l'esperit emprenedor, en un marc de responsabilitat i llibertat.

Un bàlsam per al refredat i un kit d’herbes aromàtiques per cuinar

Biffin i Evest són els noms de less dues miniempreses impulsades pels alumnes de 1r de Batxillerat de La Salle Reus que cursen l’assignatura d’Economia de l’Empresa. 

La primera, Biffin, ha creat un producte anomenat Biesens, un bàlsam natural descongestiu amb olis essencials amb propietats d'aromateràpia que relaxa i ajuda el sistema immunitari. La innovació resideix, però, en què per primera vegada s’ofereix aquest producte amb un format roll-on, per facilitar-ne la seva aplicació i, a banda, s’ha treballat perquè s’absorbeixi ràpidament i no tingui una textura greixosa.

Per la seva banda, Evest ha creat un kit d’herbes aromàtiques culinàries que s’ha posat a la venda en supermercats i botigues de barri. N’ofereixen dues varietats: la primera, Gustus, inclou dues bosses de llavors i una de turba perquè el consumidor cultivi les seves pròpies herbes aromàtiques; mentre que Gustus Fresh és la planta viva i cultivada. 

La innovació d’aquest projecte està en el fet que la producció dels kits va a càrrec dels membres de l’Associació Down Tarragona, que reben part dels beneficis generats amb les vendes, i també que l’empresa ofereix tallers de plantació i assessorament en la cura de les herbes assistits per un professionals de l’Institut de Recerca i Tecnologia Agroalimentàries (IRTA) de la Generalitat de Catalunya.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (3)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

anna  26 de Febrer de 2015

Enhorabona a tot l'equip!!

Enhorabona a tot l'equip!!

roman vespella  25 de Febrer de 2015

jatorno

molt be noies a fer empresas que ni falten en aquest pais

Javaig  25 de Febrer de 2015

Som-hi!!

Endavant emprenedores!!
Enhorabona a tothom!

Reportatges