Els alcaldes de Valls i Montblanc confien que la ministra de Foment, Ana Pastor, els rebi en el termini d'un mes per aclarir el calendari sobre el darrer tram de l'autovia A-27, l'únic sense executar. Just una setmana després de queixar-se per la situació d'inactivitat en el traçat de Valls a Montblanc, Albert Batet (CiU) i Josep Andreu (ERC) han signat aquest dimarts la carta de sol·licitud de reunió amb la ministra. Els dos batlles també buscaran la complicitat d'alguns diputats del territori per aconseguir que el túnel de Lilla quedi fixat amb terminis d'execució. En paral·lel, enguany la Generalitat licitarà un nou tram de carretera que servirà per enllaçar les carreteres d'Alcover i de Tarragona.
Segons Batet, si l'autovia s'acabés, de moment, fins a Valls, aquesta nova via de connexió entre dues transitades carreteres "ajudaria a pal·liar en part la mobilitat a la zona", si bé els problemes circulatoris no es podran evitar, amb una A-27 enllestida de Tarragona a Valls, però sense continuïtat fins a Montblanc. Contrasta l'estampa de les obres aturades des del 2010 al tram de Montblanc, el més costós i complex, amb el ritme frenètic a la variant de Valls, on ja s'ha començat a asfaltar.
"Tant de bo l'A-27 a Valls acabi com més aviat millor, però aleshores tindrem un problema circulatori, per això seria molt convenient tenir un calendari pel tram del coll de Lilla, i recordem que un túnel és un túnel", ha declarat l'alcalde de Montblanc, preocupat pel temps que es pot allargar el projecte. "Portem uns quants anys de batalla i veiem que s'estan acabant les obres a Valls, mentre del de Montblanc no hi ha cap calendari i ens preocupa que no es finalitzi tota l'A-27", ha afegit Batet.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics