Reus ha deixat de tenir, aquest dimecres, una imatge icònica: la del cartell de la Coca-Cola a la plaça de Prim. La decisió de la multinacional de retirar-lo ve motivada per un canvi en la política de màrqueting i comunicació de la companyia, arran de la fusió de les concessionàries a l'Estat en una empresa de sola. Segons ha explicat a Reusdigital.cat el director de comunicació de Coca-Cola a la demarcació, Josep Maria Brugués, la marca apostarà, a partir d'ara, per publicitat dinàmica, que es pugui canviar en funció del període temporal i les necessitats per fomentar el consum. A més, "els accessos al terrat de l'edifici eren difícils i la casa era molt vella", ha assegurat Brugués, un fet que dificultava el manteniment de la tanca.
Coca-Cola va comunicar a la propietat de tot l'edifici, una família de Barcelona, que eliminaria el seu mític cartell a la plaça de Prim a mitjan del 2014. Així, al juny la multinacional va deixar de pagar la quota per l'espai. Fins ara, s'ha mantingut l'anunci per decisió de la propietat i de la gestoria Estivill, que fa d'intermediària. A hores d'ara, es pot veure una lona en la que es pot llegir "disponible" i un número de telèfon de l'empresa reusenca, que ofereix l'espai a qualsevol empresa que es vulgui anunciar, per un preu d'entre 8.000 i 9.000 euros anuals, en funció del conveni que se signi.
El cartell de la beguda es podia veure a la plaça de Prim des de la dècada dels 80, lligat amb el rellotge i el termòmetre que hi ha a sota. Josep Maria Brugués ha assegurat que actualment només hi ha dues tanques estàtiques a la demarcació de Tarragona, una al camp del Nàstic i una altra a les pistes del Pavelló Municipal de Camp Clar. En el primer cas, Coca-Cola el manté perquè és un recinte esportiu, i en el segon, ha deixat de pagar la quota.
A Reus, la beguda també ha tingut anuncis a la rotonda entre l'avinguda Marià Fortuny i l'autovia de Barcelona (al CN Reus Ploms), al Parc de Sant Jordi i en diversos accessos de la ciutat.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics