L’Ajuntament de Reus ha activat aquest dimecres la seva nova seu electrònica, l’espai web municipal des d'on els ciutadans podran exercir el seu dret d'accés a la informació, als serveis i als tràmits de l'administració pública de manera telemàtica. La nova seu electrònica substitueix la implantada el 2009, amb l'objectiu, segons fonts municipals, "de ser més àgil, accessible i senzilla".
Un web dirigit a empreses i ciutadans
El servei virtual estarà disponible les 24 hores i els 365 dies l'any, i informarà amb anterioritat de possibles parades per motius tècnics. Una de les novetats destacades de la nova seu electrònica serà la integració en un mateix espai web del catàleg de tràmits i del portal de serveis, com ara el pagament de tributs, ordenances i reglaments, notificacions electròniques, carpeta ciutadana, carpeta del proveïdor, validador de documents i factura electrònica, entre d'altres.
La configuració de la nova seu permetrà ressaltar automàticament les últimes licitacions, els tràmits més destacats i usats i les publicacions del tauler electrònic per tal que l'usuari pugui accedir fàcilment a la informació més novedosa. Fonts municipals han exposat que "la seu electrònica es dirigeix tan a ciutadans com empreses i entitats que es relacionin per mitjans electrònics amb l'administració municipal".
Per poder ser usuari dels tràmits telemàtics disponibles a la seu electrònica, es requeriran certificats digitals i sistemes de signatura electrònica admesos i validats per l'Agència Catalana de Certificació. En el cas de tramitació telemàtica, la persona interessada haurà d'estar registrada a la base de dades municipal de persones. En cas contrari, haurà de demanar prèviament (a través del tràmit telemàtic corresponent) l'alta al sistema pel seu registre.
El tràmit per exercir el dret d’accés, disponible telemàticament
Coincidint amb la publicació de la nova seu electrònica, s'ha posat a disposició de la ciutadania el tràmit telemàtic per exercir el dret d’accés a la informació pública que la Llei 19/2014, del 29 de desembre, de transparència, accés a la informació pública i bon govern, reconeix a totes les persones, a títol individual o en nom i representació de qualsevol persona jurídica. Aquest dret es podia exercir fins ara de manera presencial a través de l’OAC o per correu postal.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics