Dijous, 05 de Setembre de 2024

El programa d'atenció als més grans de 80 anys atèn més de 3.000 persones durant el 2015

S'ha comptabilitzat 418 usuaris que per primer cop han estat atesos pels Serveis Socials

06 de Setembre de 2016, per Redacció
  • Fins a 770 persones més grans de 80 anys són beneficiàries del servei de Teleassistència municipal

    Reusdigital

Un total de 3.290 persones majors de 80 anys han estat ateses l'any 2015 a través del programa específic de Serveis Socials de la Regidoria de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus. Aquest inclou serveis com el Servei d'Ajuda a Domicili (SAD), la Teleassistència i altres línies de treball per detectar i seguir situacions de vulnerabilitat i fomentar el coneixement de la prevenció entre la població de més edat.

L'any 2015, a la ciutat de Reus, hi havia empadronades 5.444 persones de més de 80 anys, de les quals 1.812 vivien soles i 977 vivien amb una altra persona també més gran de 80 anys. El programa d'atenció a majors de 80 anys s'adreça especialment a aquestes 2.789 persones d'aquesta franja de població, per la seva situació de risc i vulnerabilitat. El total de 3.290 expedients oberts inclou tots aquells casos que o bé s'han adreçat directament a Serveis Socials, o bé hi han arribat a través de les visites a domicili de les treballadores socials del programa o fins i tot perquè la Guàrdia Urbana o veïns n'han informat. Tots els expedients han comportat un total de 3.437 entrevistes de les treballadores socials amb aquestes persones. Durant 2015 es van comptabilitzar 418 usuaris nous de més de 80 anys, que per primera vegada han estat atesos per Serveis Socials.

Servei d'Ajuda a Domicili

Una de les principals línies de treball de l'Ajuntament pel que fa a l'atenció al col·lectiu de gent gran major de 80 anys és el del Servei d'Ajuda a Domicili (SAD), que implica l'assistència diversos cops per setmana a través de treballadores familiars que donen suport a les tasques quotidianes de la gent gran, com ara organitzar la llar, les compres, la higiene personal i domèstica o el seguiment de l'atenció mèdica. En aquest sentit, durant el 2015 un total de 307 persones van rebre el suport quotidià del SAD, mentre que 437 més van ser inclosos en el seguiment que es realitza a través del SAD a les persones majors de 80 anys que no necessiten un suport permanent. Aquesta segona categoria va implicar la realització de 1.130 visites de les treballadores familiars al llarg de tot l'any. 

Fins a 770 persones més grans de 80 anys són beneficiàries del servei de Teleassistència, que els permet estar localitzades i en comunicació amb els serveis d'atenció durant les 24 hores del dia. Aquest servei també es dóna a un total de 674 persones que es troben en la franja d'edat de 65 a 84 anys i que per motius mèdics o de situació personal el requereixen. Per tot plegat, la regidora de Benestar Social de l'Ajuntament de Reus, Montserrat Vilella, ha explicat que el programa d'atenció a les persones majors de 80 anys "fa possible el seguiment i el suport a moltes persones i famílies que per les seves circumstàncies requereixen un acompanyament específic i de proximitat".

Altres programes i línies d'acció

A més, Vilella ha afegit que "des dels Serveis Socials municipals es porten a terme tot un seguit d'accions complementàries que permeten fer un seguiment i donar una atenció específica al conjunt de la població de més edat de la ciutat". En aquest sentit, per la detecció de les persones vulnerables, a part del programa d'atenció a les persones de més de 80 anys, des de Serveis Socials es compta amb altres línies de treball, tals com la de Coordinació de l'Atenció Primària amb l'atenció a les àrees bàsiques de Salut i amb l'Hospital, el Protocol ABS i Hospital de detecció de persones en risc que viuen soles i intervenció posterior segons cada cas.

També se n'han establert de detecció i notificació per part dels Casals de Gent Gran, de les persones que veuen que han perdut autonomia o que necessitarien ajuda, així com de detecció per part de les Associacions de Veïns i notificació a Atenció Primària a través de reunions de coordinació establertes i per notificació directa de veïns. Finalment, n'hi ha un d'implantat de detecció per part de les patrulles de la Guàrdia Urbana i per avís de veïns als cossos de seguretat.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics