Amb l'objectiu d'impulsar el comerç reusenc, "líder en aquest camp", segons la regidora de Promoció de Ciutat, Montserrat Caelles, s'ha dissenyat un projecte que ha de servir per agilitzar l'arribada de nous inversors a la ciutat a través d'un servei d'informació i assessorament. L'Agència Reus Promoció, el teixit empresarial de la ciutat i el sector immobiliari treballaran de manera conjunta durant els propers mesos per definir, entre d'altres qüestions, quina quantitat de locals disponibles hi ha a la capital del Baix Camp i quines característiques tenen. "Volem tenir una eina activa i dinàmica", ha subratllat Caelles. Per ara, hi ha una dotzena d'immobiliàries que formen part de la taula de treball i no es descarta que se'n puguin afegir més.
Un dossier amb informació dels locals
El projecte arriba en un context, ha descrit Caelles, "en què el model comercial de Reus està molt ben definit" però amb "reptes a l'horitzó". "El consumidor ha adquirit nous hàbits i ara hi ha una operadors comercials diferents dels d'abans", ha matisat. Tanmateix, i tot aprofitant "els nostres atractius comercials i culturals", es pretén atraure emprenedors i empreses que satisfacin les noves necessitats del mercat a partir de l'experiència dels serveis municipals lligats a la promoció reusenca, les agrupacions comercials i la Cambra de Comerç. En aquest sentit, es posarà a l'abast dels interessats un dossier en què hi haurà tota la informació rellevant dels locals que hi hagi disponibles i es potenciarà una finestreta única empresarial.
Caelles ha avançat, posteriorment, que se celebrarà la primera d'una sèrie de trobades amb les immobiliàries per establir les fases d'un projecte que, ha revelat, va començar a rodar el passat estiu de 2016. "Es va fer treball de camp i es va recollir informació comercial", ha detallat. A partir de les dades recopilades i comentades per la regidora, a finals de passat de febrer hi havia un total de 1.729 activitats comercials a Reus, un 15,2% més que a l'any 2011. Al nucli antic se n'hi troben 281 (14,5% més que al 2011), 59 de les quals són restaurants. "Més endavant dissenyarem l'eina per acabar tenint el catàleg de locals", ha conclòs, el que conduirà a la "recerca activa d'operadors".
Preguntada pel tancament de diversos locals al nucli antic durant les darreres setmanes, Caelles ha explicat que tot plegat "és fruit del mercat i del món nostre món canviant" i ha assenyalat després que "se n'obren i se'n tanquen, de locals. Nosaltres treballem amb xifres, i no pas amb percepcions". En qualsevol cas, "Reus és una ciutat referent i pionera" en qüestions comercials, ha assegurat. Amb tot, la regidora no ha precisat terminis per presentar les dades de locals buits.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics