La “satisfacció” dels clients és una de les conclusions que es desprenen de l’enquesta que la divisió de l’empresa Reus Serveis Municipals porta a terme anualment entre els clients per valorar la seva satisfacció amb el servei. L’enquesta també confirma tendències detectades els últims anys, s'ha apuntat, com la bona valoració de la claredat en la factura i el baix percentatge de ciutadans que utilitzen habitualment l’aigua de la xarxa per beure.
El principal objectiu de l’enquesta és el de determinar la satisfacció general dels reusencs vers el servei, s'ha subratllat des del consistori, amb la intenció de tenir en compte les opinions de cara a implementar millores. Així, a la resposta “Quin és el seu grau de satisfacció general?”, un 75’3% dels usuaris afirma que es “satisfactori” i un 16% que és “molt satisfactori”. Aquestes dades encaixen plenament amb els resultats obtinguts els dos anys anteriors, i fins i tot els milloren, tenint en compte que en l’enquesta de 2016 van ser un 85,67% els que consideraven el servei “satisfactori” o “molt satisfactori”.
Factura 'clara i entenedora'
La satisfacció general dels usuaris també es fa evident en relació a altres paràmetres estudiats, han detallat fonts municipals. Un 90,3% dels usuaris ha afirmat que “la factura és clara i entenedora”, mentre que un 76% considera que la relació qualitat preu del servei és adequada.
El regidor de Medi Ambient i Ocupació de l’Ajuntament de Reus, Daniel Rubio, ha assenyalat que és "molt positiu" el fet que creixi "any rere any el coneixement que els reusencs tenen de qui presta el servei de l’aigua a la ciutat i que siguin cada cop més conscients que es tracta d’una empresa pública i municipal qui hi ha al darrere”.
La bona valoració del servei per part dels ciutadans també es deixa notar en la falta d’interrupcions del servei, s'ha afegit. Així, un 87% dels usuaris no va registrar cap interrupció del subministrament al llarg de l’any 2017, i entre els que sí van patir alguna incidència, un 52% recorda que va ser informat prèviament per part de l’empresa, mitjançant senyalització, cartells o mitjans de comunicació. D’aquí que l’atenció al client sigui un dels aspectes d’Aigües de Reus força ben valorat, amb un 76,7% que manifesta estar “d’acord” amb la manera com se’l va atendre.
Aigua de gran qualitat
Una de les tendències que l’enquesta confirma és l’encara baix percentatge de reusencs que utilitzen l’aigua de la xarxa per beure. Són un 21% aquells que diuen fer-ho habitualment, ja sigui tractada o sense fer-hi cap tractament domèstic. D’aquí que des d’Aigües de Reus, un cop més, s’insisteixi a animar tots els ciutadans a utilitzar l’aigua de la xarxa per beure després que, els últims anys, s’hagin implantat moderns processos de tractament i millora que doten l’aigua de major qualitat.
Pel que fa a altres consideracions de caràcter general, els usuaris segueixen mostrant un important desconeixement sobre el consum d’aigua. Per exemple, un 94% confessa no saber, ni de manera aproximada, la quantitat d’aigua de xarxa que consumeix al seu domicili. En canvi, un 75% sí que afirma saber “el cost aproximat” de la seva factura, i un 94% és plenament conscient de la periodicitat amb la qual rep la factura.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics