L’aeroport de Reus millorarà la seva connectivitat amb transport públic a partir de l’1 de juny. La línia d’autobús de la Costa Daurada doblarà la seva capacitat i reduirà significativament el temps del trajecte, es posaran en servei cinc autobusos diaris cap a Barcelona i “entre tres i cinc” cap a Tarragona, segons ha explicat el secretari d’Infraestructures i Mobilitat de la Generalitat, Isidre Gavín.
L’anunci s’ha fet en el marc de la Taula estratègica de l’aeroport de Reus que s’ha celebrat a les instal·lacions del Cesda aquest dijous. Gavín també ha anunciat que esperen un increment de passatgers aquest estiu gràcies a l’arribada de noves rutes aèries.
“Donarem la millor connectivitat amb transport públic que ha tingut mai l’aeroport de Reus”, ha avançat Gavín. El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha detallat que l’actual línia entre Cambrils, Salou, La Pineda, PortAventura i l’aeroport de Reus, millorarà “en quantitat i qualitat”, ja que es desdoblarà a partir de l’1 de juny en dos recorreguts: un que passarà per Cambrils i PortAventura; i un altre que farà el trajecte Salou-La Pineda, i fins a l’aeroport. Per a Gavín, el servei que s’havia prestat fins ara “era massa llarg i poc eficient”, amb una durada de fins a 1 hora i 20 minuts. Amb el nou sistema les dues rutes “seran molt més ràpides” i es doblarà la capacitat, ha concretat.
A més s’implantaran “entre tres i cinc” trajectes diaris entre l’aeroport i Tarragona i cinc més cap a l’aeroport del Prat i Barcelona. En aquest darrer cas, Gavín ha avançat que estaran coordinats amb els horaris dels vols: “Estem treballant amb l’aeroport de Reus per quadrar les línies”, ha manifestat. Tots aquests serveis s’allargaran fins a l’octubre, un mes més del que es feia fins ara. Pel que fa a les previsions de trànsit de passatgers, des de la Taula estratègica han estimat un lleuger increment respecte l’estiu passat. Gavín ha posat en valor l’arribada de noves rutes, com són una connexió amb Moscou a través de l’aerolínia Pegas, noves operatives amb Jet2 i vols de Ryanair a Manchester, Londres Southend i Gdansk.
El secretari també s’ha referit a la nova denominació que rep l’aeroport de Reus per part d’Aena, catalogat com a “aeroport estacional”. “Se’ns ha dit (des d’Aena) que facilita la contractació de personal en temporada alta”, ha apuntat. De fet, segons ha explicat, ja s’ha anunciat la contractació de 14 persones noves per reforçar la plantilla de cara a l’estiu. Aquesta nomenclatura però, “no està renyida amb poder estirar la temporada” els mesos d’hivern en cas que hi hagi alguna companyia que vulgui obrir una nova ruta. Tampoc ha de ser un problema per atendre un increment de la demanda els horaris d’obertura de l’aeroport de Reus, que opera en moments puntuals del dia: “Cap petició de vol ha de quedar desatesa, si apareix una companyia que vol volar en un horari determinat, Aena, la Taula i l’aeroport s’adaptaran”, ha confirmat.
L’estació intermodal, per llarg
Sobre la construcció de la nova estació intermodal per als trens d’alta velocitat que s’ha d’aixecar a l’entorn de l’aeroport, Gavín ha reconegut que és “un projecte endarrerit”. De tota manera s’ha mostrat confiat pel fet que “en la reunió que vam tenir a Madrid fa poques setmanes el Ministeri no la va qüestionar en cap moment”, i per tant des de la Generalitat s’entén que és una obra que s’acabarà realitzant. Això sí, el secretari ha reconegut: “No ens consta que estigui a la planificació d’inversions” de l’Estat.
Segons ha exposat, “per a la Generalitat és una inversió totalment prioritària i això ho hem traslladat al ministeri de Foment”, de qui ha valorat el bon clima en les converses, que espera que no es trenqui després de les eleccions en cas de que hi hagi un canvi de responsables.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat ha expressat el seu malestar amb Adif pel caos ferroviari que es va viure per Setmana Santa amb l’avaria de la línia ferroviària a l’alçada de Mont-roig del Camp, que va deixar durant moltes hores sense servei els usuaris. “Va ser dramàtic”, ha assegurat. “Lamentablement he de manifestar que rebem les mateixes explicacions de sempre”, ha assenyalat Gavín.
“L’única esperança és que la nostra pressió i l’evidència facin que definitivament Adif i el ministeri aboquin prou recursos al manteniment de les vies”, ha detallat, i ha qualificat de “totalment inacceptable” el servei que reben els usuaris. Segons el seu parer l’única solució és que hi hagi un traspàs “total” de les competències a la Generalitat i que hi hagi un “conveni que obligui Adif a executar les inversions en uns terminis determinats” perquè “les inversions no s’han complert en cap cas”.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics