Dissabte, 16 de Novembre de 2024

La xarxa d’escoles bressol municipals (EBM) implementa un projecte educatiu innovador basat en la pedagoga Emmi Pikler

Aquesta metodologia potencia l’autonomia dels infants i el treball amb la família

16 de Maig de 2019, per Redacció
  • Galeria d'imatges de les activitats a les EBM

    Cedida

  • Cedida

  • Cedida

  • Cedida

  • Cedida

En base als preceptes de la pediatra Emmi Pikler (1902-1984), les llars d’infants municipals estan duent a terme una renovació pedagògica en els darrers anys que se sustenta en la formació de les educadores i els professionals que hi treballen amb l’objectiu de posar en pràctica un projecte educatiu innovador, de qualitat i amb segell propi. Fonamentalment, la pedagogia Pikler es basa en els principis del valor de l’autonomia, a través del desenvolupament lliure de la motricitat, joc i activitat autònoma dels infants; del valor de la relació afectiva privilegiada, a través de les atencions fisiològiques i, del valor de l’estabilitat i continuïtat de les cures i atencions cap al nen, a través de l’educadora referent.

D’acord amb aquesta nova mirada pedagògica, les llars d’infants municipals han canviat el material que es fa servir a les seves instal·lacions amb l’objectiu d’obrir la imaginació dels més petits. Una de les concrecions d’aquest projecte és la iniciativa dels Jardins educatius, que reinventa la idea tradicional de pati d’escola i posa en valor el seu potencial com a espais pedagògics de joc, d’experiència i d’aprenentatge. En l’actualitat, la regidoria d’Ensenyament disposa d’un pla director d’aquest projecte en què es defineixen les actuacions a cadascun dels centres amb l’objectiu que els infants puguin trobar-hi diferents possibilitats lúdiques, de descoberta, d’amagatall... Tot aprofitant els elements naturals dels patis de les llars.

Així mateix, el projecte enllaça amb el canvi de model pedagògic dins les aules que s’està implantant en els darrers anys basat en la lliure circulació dels infants pels diferents espais dels equipaments enfocat a fomentar la seva autonomia i llibertat d’actuació, per tal de promoure el seu desenvolupament evolutiu. Com a tercera pota de la renovació pedagògica engegada pels centres de la Xarxa d’escoles bressol municipal (EBM), les sis llars d’infants integrants han impulsat diferents iniciatives de treball amb les famílies dins l’escola com ara el Projecte Guaita que permet a les famílies compartir un dia a la llar d’infants; el Projecte Divendres en família en el qual les famílies poden berenar una tarda al mes a la llar d’infants amb l’objectiu d’intercanviar experiències sobre la criança o, els tallers i xerrades.

D’aquesta forma, les famílies saben que un mateix projecte pedagògic regeix totes les llars d’infants i es treballa perquè les famílies vegin aquests equipaments com una part més de casa seva. En l’actualitat, la Xarxa d’Escoles Bressol Municipal (EBM) està integrada per sis centres (el Lligabosc, Montsant, el Marfull, l’Olivera, la Ginesta i el Margalló), el que representa una oferta de prop de 500 places públiques per a infants de 0 a 3 anys a la ciutat de Reus.

D’aquesta xarxa, el primer centre que es va construir, el 2001, va ser la Ginesta i tot just enguany se celebrarà el desè aniversari de l’EBM El Lligabosc, el darrer equipament de la xarxa que va entrar en funcionament.

Feu clic sobre qualsevol fotografia per iniciar el passi de diapositives

escola bressol reus ebm reusdigital reus diari digital
escola bressol reus ebm reusdigital reus diari digital
escola bressol reus ebm reusdigital reus diari digital
escola bressol reus ebm reusdigital reus diari digital

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics