Les 11 denominacions d'origen vitivinícoles catalanes engeguen una campanya pionera en el sector per tal de promoure del consum de vi català. Amb el lema "Gaudeix del que és bo #ViCatalà", busquen apropar el consumidor als vins catalans amb Denominació d'Origen, ja que garanteixen la qualitat i la proximitat. És una resposta conjunta davant de la situació que viu el sector, accentuada ara per la pandèmia, en què els vins més consumits a Catalunya no són els de proximitat.
La campanya consta de diferents accions que s'aniran duent a terme al llarg dels pròxims mesos. De moment, s'ha creat la pàgina web www.gaudeixdelqueesbo.com, on els usuaris poden jugar per saber quina és la DO catalana que millor els representa. També s'han engegat perfils a xarxes socials com Facebook i Instagram per donar a conèixer tota la informació.
Alguns dels eixos de la campanya són "modernitzar el vi, apropar-lo als no experts i desvestir-lo de complexitat", apunten des de l'organització. Compta amb el suport de la Generalitat de Catalunya a través d'INCAVI (Institut Català de la Vinya i el Vi) i agrupa totes les 11 denominacions d'origen que hi ha al país: DO Alella, DO Catalunya, DO Conca de Barberà, DO Costers de Segre, DO Empordà, DO Montsant, DO Penedès, DO Pla de Bages, DOQ Priorat, DO Tarragona i DO Terra Alta.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics