Un any després de la seva creació, la regidoria de Relacions Cíviques ha donat resposta a més d’un miler de consultes i peticions de les entitats de la ciutat. En aquesta nova etapa, la regidoria que lidera Montserrat Caelles ha incrementat la "comunicació directa i des de la proximitat" amb les entitats de la ciutat i ha ampliat els seus canals d’informació. En roda de premsa duta a terme aquest dimarts, s'ha explicat que s'ha renovat el Registre municipal d’entitats ciutadanes i està treballant en un nou reglament que presentarà "properament".
Caelles ha destacat l’impuls al treball de "col·laboració transversal" entre les diferents regidories i el moviment associatiu; així mateix, ha dit, s’està treballant amb la Federació d’associacions de veïns (FAVR), a través d’un conveni, "per a la realització de nous projectes conjunts entre l'Ajuntament i el teixit associatiu veïnal". El president de l'entitat, Marcos Massó, ha estat a la roda de premsa per repassar el paper de l'organització en la relació entre consistori i veïns.
Caelles ha comentat igualment l'afectació que la pandèmia ha tingut i té en les entitats. "La irrupció de la covid-19 també ha estat un trasbals per a la vida associativa de la ciutat, però plegats l’hem vist com una oportunitat i, des de la regidoria, hem volgut acompanyar i empoderar les entitats perquè s’erigeixin com un pilar actiu, de referència i de proximitat per a la ciutadania", ha assenyalat.
'Atenció, comunicació directa i propera'
Des de la posada en marxa de la regidoria, aquesta s’ha volgut acostar "encara més" a les entitats de la ciutat amb l’obertura de "noves vies de comunicació i de compromís", ha exposat Caelles. Per la pandèmia, entre altres mesures, s'ha impulsat el Servei d’atenció en línia posat en marxa al mes de juny i el grup de difusió de WhatsApp que es va obrir durant el confinament al mes de març. També s’està potenciant el lloc web entitatsreus.cat i una "major presència" a les xarxes socials.
Les xifres indiquen unes 1.600 comunicacions entre la regidoria i les entitats, ja siguin consultes ateses a través dels diversos canals, com correus electrònics i o trucades telefòniques informatives. Caelles s'ha referit posteriorment a un calendari estable de sessions formatives, que ha contemplat reunions de treball amb les regidories de Seguretat, Salut, Benestar Social, Empresa, o Joventut. El Pla de formació, ha establert la regidora, s'ha concebut per "millorar i dotar d’eines totes les persones que, de manera voluntària formen part d’aquest teixit associatiu". També s’ha realitzat un qüestionari de necessitats que han contestat 126 entitats.
S'han fet durant aquest any un total de 22 sessions formatives (les darreres, ateses les circumstàncies, en línia) amb una assistència mitjana de 24 entitats en cada sessió. Certificats digitals, obligacions fiscals, obtenció de recursos, tràmits telemàtics, augmentar el nombre de socis, eines per afrontar la situació de pandèmia, o xarxes socials han centrat algunes de les formacions organitzades.
Un nou Registre municipal
La regidoria treballa en l’impuls d’un nou reglament del Registre municipal d’entitats ciutadanes i en unes noves bases de subvencions. Aquest "agilitzarà i simplificarà els tràmits amb l’administració per adaptar-lo al nou reglament de participació ciutadana", s'ha avançat.
En el marc del conveni signat el passat més d’octubre, s’està treballant de forma "intensa" amb la FAVR per tal que "les entitats veïnals siguin veritables eixos vertebradors en el seu territori i agents claus per als veïns", ha conclòs Caelles
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics