La regidoria de Participació, Bon Govern i Serveis Generals ha renovat la imatge de la campanya "Punt final a les agressions sexistes", amb l'objectiu d'apropar-se al públic jove. El disseny és "més dinàmic, impactant i ajustat al llenguatge de les xarxes socials", apunten des del consistori. La nova imatge es dona a conèixer aprofitant que aquesta setmana s'ha commemorat el Dia Internacional per a l'eliminació de la violència vers les dones, el 25 de novembre.
"Punt final a les agressions sexistes" va sorgir a partir d'una demanda del Consell de Joves de Secundària del curs 2014-2015, amb l'objectiu de promoure una ciutat igualitària, lliure de d'actituds sexistes i discriminatòries, i promoure que les festes tinguin un caràcter inclusiu i respectuós. La seva imatge s'ha transformat en diferents ocasions per adaptar-se a les necessitats de cada moment.
Montserrat Flores, regidora de Participació, Bon Govern i Serveis Generals, explica que amb la situació actual de pandèmia "la joventut està fent un ús més intensiu de les xarxes socials" i per això s'ha volgut donar un gir a la campanya, per fer-la més visual i que els nois i noies "s'hi identifiquin i se la facin seva".
Protocol contra les agressions sexistes
La campanya s'emmarca en el protocol contra les agressions sexistes a les festes populars, aprovat per l'Ajuntament i en el qual es va començar a treballar l'any 2016 amb diferents entitats de la ciutat. El protocol inclou accions de sensibilització i informació en els principals esdeveniments festius d'oci, com la Festa Major de Sant Pere, o les festes de Misericòrdia i Carnaval; i també convida a les entitats i col·lectius o empreses que organitzin festes a tenir-lo en compte i aplicar-lo.
També inclou accions paral·leles, com la formació per a persones de l'organització de festes, regidores i regidors d'espai, seguretat, entitats i col·lectius, així com tallers de prevenció de la violència sexista en oci nocturn als centres de secundària. Aquests tallers sorgeixen de la necessitat de fer pedagogia del protocol entre els més joves fora del context de l'oci nocturn perquè es conegui i difongui la campanya i es reflexioni sobre aquest tipus de conductes i actituds.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics