Satisfacció del subdelegat del govern espanyol a Tarragona per l'alliberament dels peatges de l'AP-7 i l'AP-2 al seu pas per la demarcació. Des del peatge de Torredembarra, Joan Sabaté ha explicat que en els pròxims mesos es licitarà el contracte per desmantellar les estructures que des d'aquesta passada nit ja no impedeixen el pas a cap vehicle.
Una altra de les barreres que han desaparegut són els new jersey de la rotonda entre Torredembarra i l'interior del Baix Gaià, que connecta el municipi amb les carreteres N-340, AP-7 i T-214. Els més afectats en els darrers 3 anys han estat els veïns de la urbanització Brises del Mar, pertanyent a Altafulla, que van protestar durant mesos amb talls reiterats del trànsit per fer sentir la seva veu. La solució que va trobar ara fa un any el subdelegat va ser senyalitzar un camí ja existent, però no va convèncer els veïns ni tampoc els municipis implicats. Si bé mai no s'havia descartat aquesta obra públicament, aquest dimecres el subdelegat ho ha verbalitzat: no hi haurà cap actuació per part de l'administració supramunicipal en aquest sentit.
Mentrestant, l'AP-7 s'ha despertat avui amb un trànsit normalitzat, sense cap "col·lapse" (caldrà esperar als efectes de l'operació sortida o tornada del cap de setmana) i amb un accés ara ja sí gratuït. Sabaté ha descartat que es torni a un peatge com el que hi ha hagut durant cinquanta anys i que, en cas de decidir aplicar el copagament del seu manteniment als usuaris de la infraestructura viària seria mitjançant altres fórmules que no suposarien instal·lar de nou barreres.
En aquest sentit, el govern espanyol calcula que els usuaris tindran un total de 750 milions d'euros anuals d'estalvi a Catalunya. Un dels aspectes que preocupa és que a partir d'ara la via al sud de Salou pugui saturar-se ja que tan sols disposa de dos carrils. En aquest sentit, Sabaté no descarta aplicar els canvis que siguin "necessaris" en la futura gestió de l'AP-7.
Una altra de les barreres que han desaparegut són els new jersey de la rotonda entre Torredembarra i l'interior del Baix Gaià, que connecta el municipi amb les carreteres N-340, AP-7 i T-214. Els més afectats en els darrers 3 anys han estat els veïns de la urbanització Brises del Mar, pertanyent a Altafulla, que van protestar durant mesos amb talls reiterats del trànsit per fer sentir la seva veu. La solució que va trobar ara fa un any el subdelegat va ser senyalitzar un camí ja existent, però no va convèncer els veïns ni tampoc els municipis implicats. Si bé mai no s'havia descartat aquesta obra públicament, aquest dimecres el subdelegat ho ha verbalitzat: no hi haurà cap actuació per part de l'administració supramunicipal en aquest sentit.
Mentrestant, l'AP-7 s'ha despertat avui amb un trànsit normalitzat, sense cap "col·lapse" (caldrà esperar als efectes de l'operació sortida o tornada del cap de setmana) i amb un accés ara ja sí gratuït. Sabaté ha descartat que es torni a un peatge com el que hi ha hagut durant cinquanta anys i que, en cas de decidir aplicar el copagament del seu manteniment als usuaris de la infraestructura viària seria mitjançant altres fórmules que no suposarien instal·lar de nou barreres.
En aquest sentit, el govern espanyol calcula que els usuaris tindran un total de 750 milions d'euros anuals d'estalvi a Catalunya. Un dels aspectes que preocupa és que a partir d'ara la via al sud de Salou pugui saturar-se ja que tan sols disposa de dos carrils. En aquest sentit, Sabaté no descarta aplicar els canvis que siguin "necessaris" en la futura gestió de l'AP-7.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics