Divendres, 19 d'Abril de 2024

Abertis s'ofereix a acabar l'A-27 fins a Montblanc a canvi de convertir-la en autopista

L'empresa proposa, de forma alternativa, mantenir la gratuïtat de la carretera a canvi d'allargar la concessió de l'AP-2

20 de Juny de 2013, per ACN
  • La Cambra de Reus creu que s'han de separar els trams objecte de debat

    ACN

La proposta plantejada per Abertis contempla, almenys, dues opcions. La primera és fer-se càrrec de les obres de l'A-27 entre Tarragona i Montblanc -que inclou el costós túnel per salvar el coll de Lilla- a canvi de convertir la via en autopista de peatge, per un temps que es determinaria en funció del cost final de les obres.

L'alternativa que ofereix la concessionària seria mantenir el caràcter gratuït de l'autovia entre Tarragona i Montblanc, tal com estava previst, però rebent com a compensació una extensió de la concessió de l'AP-2, que finalitza al 2012. El projecte permetria enllaçar Tarragona ciutat amb Valls, Montblanc i Lleida amb una carretera de gran capacitat. De fet, Abertis estudiaria construir a Montblanc un enllaç amb l'AP-2.

Primeres reaccions de la Cambres de Reus i Lleida

La Cambra de Comerç de Reus entén que s'han de separar els trams objecte de debat i que no es poden posar en el mateix sac ambdues actuacions. La petició d'alliberament de l'AP-2 obeeix, afirma la Cambra, a una mancança històrica pel que fa a la connexió del territori amb el nord de la península.

En aquest sentit, el president de la coorporació, Isaac Sanromà ha destacat que "els perjudicis que ha causat aquesta mala comunicació del territori", de retruc, "castiguen la competitivitat de les nostres empreses i la viabilitat dels projectes de futur de tota l'àrea d'influència". Per Sanromà, cal tenir en compte "la importància estratègica d'aquesta connexió" pel sector turístic de la Costa Daurada i les comarques de Ponent, sector que "ara com ara, és un autèntic motor de l'economia".

Davant de l'actual conjuntura econòmica i en benefici de l'optimització dels recursos públics, la Cambra considera que la solució més cabal per millorar aquesta connectivitat seria el rescat del peatge d'aquesta autopista. "Un peatge no pot ser moneda de canvi de cap altra actuació vinculada, directament o indirecta, a aquesta via i que pot repercutir en un increment dels costos de producció i distribució de les empreses afectant a la seva competitivitat", s'afirma des en un comunicat emès per l'organització.

El president de Cambra de Comerç de Lleida, Joan Simó, ha defensat que "si volem un país competitiu hem de comptar amb bones comunicacions". En el cas de Lleida, ha remarcat que el port natural de les seves exportacions és el port de Tarragona i és per això que, atesa la situació actual, sol·licita la gratuïtat de l'AP-2 "per tal que les exportacions i les importacions siguin rendibles a la nostra indústria". Així mateix, Simó ha subratllat que aquesta reivindicació "milloraria la connexió amb altres pols industrials, com serien Saragossa, Navarra o Madrid".

Atesa la voluntat de trobar complicitats a aquests plantejaments i per tal de visualitzar la necessitat de trobar una sortida a aquesta situació, les Cambres de Comerç de Reus i Lleida, el Col·lectiu Conca 22 i l'Ateneu Popular Garriguenc donaran a conèixer el contingut de la Declaració de Montblanc en un acte reivindicatiu el pròxim divendres 28 de juny a la capital de la Conca de Barberà.



 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (1)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

BUTIFLERS DE CONVENIENCIA I UNIO  20 de Juny de 2013

Per el Pellicer i el Mas

Podeu construir-la vosaltres, regalar-la a Abertis com l'AP-7, i que ells l'explotin, després anirem a plorar a Madrid al Marianu a