Divendres, 05 de Març de 2021

Clam de Tarragona i Lleida pel rescat de l'AP-2

Una setantena d'institucions, entitats i empreses subscriuen una declaració a favor de l'alliberament de la concessió, sense renunciar, però, a l'A-27

28 de Juny de 2013, per ACN/ Redacció
  • Els representants de la setentena d'institucions signants

    ACN

Un dels conceptes més reiterats durant l'acte públic celebrat aquest divendres a l'antic hospital de Santa Magdalena ha estat la importància d'establir una bona comunicació viària des de les comarques d'interior cap al Port de Tarragona, malgrat que el Port no s'hagi subscrit a aquesta sol·licitud conjunta en defensa de l'alliberament del peatge com la millor alternativa per poder completar l'eix entre Tarragona i Sant Sebastià.

Al marge d'aquesta incongruència, els ajuntaments, consells comarcals, cambres de comerç i nombroses empreses, associacions i entitats del teixit socioeconòmic del territori tarragoní i lleidatà -PIMEC, CEPTA, les federacions d'hotelers de les dues demarcacions, etc- s'han unit en aquesta declaració interterritorial, que se sustenta en un estudi comparatiu entre el rescat de l'AP-7 i la proposta inicial de fer l'A-27 fins a Lleida.

L'estudi contraposa els més de 300 milions que costaria l'autovia front els 115 milions que s'haurien de pagar a Abertis, com a concessionària. "És l'opció més barata i més ràpida, però també la que suposa menys impacte ambiental ja que aprofitem dues vies infrautilitzades, l'AP-7 i també la N-240", ha argumentat Ramon Queralt, portaveu de l'Ateneu Popular Garriguenc, entitat que lidera la iniciativa, junt amb Conca 22.

"Per l'AP-7 hi passen 11.000 vehicles diàriament, quan té capacitat per a 40.000, guanyarem en més fluïdesa i menys accidentalitat", ha afegit. Durant l'acte de presentació de la declaració, també s'ha recordat que, només el Port de Tarragona, genera un moviment de no menys 2.000 camions diaris, i que la meitat dels quatre milions de turistes de l'Estat que vénen cada any a Catalunya passen per aquest tram de Lleida-Montblanc.

La defensa aferrissada del rescat de l'autopista, però, no va renyida amb el traçat de l'A-27, almenys fins a Montblanc. Actualment les obres estan aturades als peus del coll de Lilla, a la comarca veïna de l'Alt Camp. "No tirem la tovallola, però és irrealista pensar que pugui arribar fins Lleida i anar fent vies paral·leles", ha declarat l'alcalde de Montblanc, Josep Andreu, que ja ha anunciat que les reivindicacions continuaran al juliol.

Les Cambres de Comerç de Reus i Lleida defensen la connexió Tarragona-Lleida

En la seva intervenció el president de la Cambra de Reus, Isaac Sanromà, ha insistit en la importància de la unitat d’acció per aconseguir les infraestructures estratègiques del territori. “Tots els que estem aquí estarem d’acord que el que ens interessa és que el Lleida-Tarragona sigui una realitat en el seu conjunt i això passa per acabar l’A-27 i pel rescat de l’AP-2” ha destacat Sanromà, insistint en la necessitat de “fer valer la nostra posició comuna davant totes les altres administracions i instàncies que puguin, de qualsevol manera, ajudar-nos a obtenir una decisió favorable a l’alternativa que defensem.”

Per la seva banda el president de la Cambra de Lleida, Joan Simó, ha volgut subratllar la importància estratègica per les nostres comarques “d’una àrea d’influència d’un eix vertebrador, clau en el desenvolupament econòmic d’una amplia regió que abasta el corredor Cantàbric – Mediterrani: Cantabrià, País Basc, Navarra, Aragó i Catalunya, que són regions que esdevenen un gran motor de desenvolupament d’una bona part de la Península Ibèrica.” Simó també ha defensat la connexió de Lleida amb el Port de Tarragona atès que és la via natural de sortida de les seves exportacions.


BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics