L'objectiu del Volar-e és trencar la imatge del vehicle elèctric petit i de ciutat, segons ha assegurat el cap del projecte, Jordi Pérez. En aquest sentit, ha explicat que el Volar-e es un vehicle "competitiu i preparat per competir en curses". Es tracta d' un encàrrec de la Comissió Europea que s'ha desenvolupat a la seu de Tarragona de la multinacional estatal Applus+ Idiada. La inversió ha estat de 4 milions d'euros, finançats a parts iguals per la Comissió i la multinacional.
Segons ha explicat Pérez, el cotxe compta amb uns 800 kw, que és l'equivalent a 1.000 cavalls. Es tracta d'una potència que permet superar els 300 km/h i competir en curses. "L'acceleració és brutal", ha subratllat. Tot i així, aquest vehicle és només un prototip que servirà d'aparador de la multinacional. No es destinarà a la venda ni a la competició.
Es carrega amb 15 minuts
El Volar-e es pot carregar al 85% de la seva capacitat en uns 15 o 20 minuts gràcies a un carregador que s'ha dissenyat de forma paral·lela. L'autonomia és de 180 km en condicions normals i de 50 km en competició. El gran repte dels enginyers és millorar la recàrrega i l'autonomia del vehicle, segons ha explicat Jordi Pérez.
El cotxe, amb un disseny aerodinàmic espectacular, s'ha presentat públicament aquest dijous al Circuit de Montmeló, coincidint amb els F1 Test Days. La pilot Laia Sanz ha estat una de les encarregades de conduir el vehicle per un circuit tancat, sota la mirada de nombrosos cameres i fotògrafs.
Lluny dels objectius
Un total de 486 cotxes elèctrics es van vendre l'any 2012 a l'estat espanyol. Es tracta d'una xifra que queda molt lluny dels objectius marcats pel govern espanyol, que volia arribar als 110.000 cotxes venuts l'any 2014. El responsable tècnic de la Fundació del RACC, Lluís Puerta, ha explicat que encara hi ha "handicaps" amb els vehicles elèctrics, com el "desconeixement, l'autonomia o la falta d'infraestructures de recàrrega".
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics