Divendres, 01 de Novembre de 2024

Balanç del nou govern

28 de Juliol de 2011, per Manuel-Cruz Matute

El dia 22 de juliol de 2011 es van complir els seixanta dies de les eleccions del 22 de maig i quaranta-un dies de la presa de possessió del nou govern municipal de Reus, sorgit de les esmentades eleccions, mitjançant la formació dels partits CiU-PP, amb un canvi de 32 anys amb el PSOE en el poder. Des de l‘Associació Coordinadora Ciutadana, passem a fer un petit balanç del Govern CiU-PP i ho fem conscients que les presses mai són bones, però és necessari donar a conèixer als ciutadans les línies que marcarà el futur en els propers dies.

Per una banda, se suprimiran dels espais de benvinguda educativa -EBE- a immigrants, degut al seu alt cost i la poca efectivitat dels immigrants cap a la comunitat reusenca. Aquest fet suposa eliminar 3.200 euros per immigrant per any, amb uns 320 immigrants l'any, que resulta una xifra d'aproximadament 800.000 euros d'estalvi a les arques municipals. D'altra banda, INNOVA passarà de 12 societats municipals a 3 grans àrees: salut, aigües i economia; es retallaran de 70 a 36 els seus membres, mentre que la nova INNOVA eliminarà 5 gerents i 29 consellers, fet que permetrà estalviar 620.000 euros a l'any i 400.000 euros en sous de gerents.

Els sous municipals i les dietes de tots els regidors, entre els quals cal destacar la supressió dels màxims responsables del pacte, Alícia Alegret i Carles Pellicer, seran més baixos. Aquesta xifra podria rondar els 430.000 euros a les arques municipals. Amb tres tocs, la xifra d'estalvi la quantifiquem aproximadament en 1.880.000 euros any. El que ha de venir hauria de ser igual o superior a la xifra citada per altres conceptes, com els càrrecs vitalicis, de confiança, l´IMAC, entre d'altres, que han de ser amortitzades o substituïdes per persones i sous més coherents.

L’Associació Coordinadora recolza aquesta forma d'actuar en tan curt temps. Esperem més endavant, quan se situïn, analitzin els comptes i vegin com estan els forats, que puguin anar avançant en la reducció de les despeses i puguin escometre les necessitats per a la creació de llocs de treball i donar confiança a la societat; per això anem a refrescar una mica els punts del moviment associatiu i veïnal, la dels barris, els que van recolzar el canvi.

Primerament, volem crear l'Alcalde de Districte, els educadors de barris, un cos de guàrdia urbana de districte, Centres Cívics en zones que en manquen, entre d'altres. També volem establir circuits de manteniment per a les persones grans, una major neteja dels carrers, més seguretat.

Així mateix, un altre dels nostres propòsits és l'adequació de passejos ecològics en les riberes de les diferents rieres que es té a Reus, per fer senderisme, per exemple, i crear passejos i espais per a gossos. També pretenem crear un espai multifuncional per a l'activació turística, una exposició i guia per la ciutat i comarques, amb visites guiades per personal format i amb una aportació mòdica per part dels visitants, fent que rebin un obsequi d'un producte de la terra.

De la mateixa manera, tenim com a objectiu aplicar la Llei de morositat de pagaments per a les empreses contractades o subcontractades per a l'Ajuntament segons la Llei 2010; adequar els passos elevats per als vianants és una altra meta, ja que en el seu moment van ser i són polèmics perquè no s'adapten a les normes de circulació. Ens agradaria la creació de fòrums per a la participació ciutadana mitjançant associacions o actes amb l'Alcalde de Districte, entre d'altres qüestions. Lluitem també per la formació professional mitjançant la col·laboració de capital privat, experiència, estratègia, a tres parts: empresa, Universitat i Ajuntament.

A mesura que el temps passi, hi haurà més punts a comentar; de moment creiem que el balanç ja està fet. Ara falta aplicar el sentit comú, un raonament que diu: “La tecnologia i la inversió han d'estar d'acord amb la intervenció ciutadana”. D'això es desprèn que els fluxos econòmics, els ingressos i les despeses han de ser equilibrats i transparents perquè la ciutadania sàpiga què invertir i com contribuir a això.

El tema de l'Aeroport de Reus, amb l'empresa Ryanair com a punt de mira, ha de tenir una ferma resposta per part de la societat del Camp i de la Generalitat, en particular. Potenciar aquest tipus de transport és conjuminar el de passatgers i potenciar el comercial. El suggeriment que fem és la recerca d’una altra nova operadora. En el Camp de Tarragona, tots units, la resposta ve per la creació d'un nou espai Tecnològic amb el recinte firal i el turístic. Les activitats de l’aeroport haurien de ser més duradores, si pot ser, els 365 dies de l’any.

(Manuel-Cruz Matute és membre del comitè executiu de l'Associació Coordinadora Ciutadana i d’Entitats en Defensa del Territori).

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (12)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Comentaris

Josep  01 d'Agost de 2011

pregunta

 Si tenim una Federació de veïns, amb una junta de nova constitució ,englobada de presidents d' Asociacions de diferents partits polítics, Sr. Rodriguez, Sr. Balust, Sr. Navarro etc. etc., segons tinc entés la Federacó ès l' eina entre el ciutadà i l'Ajuntament, realment no entec que hi fa aquesta Coordinadora, que com bé diu l'Eduard són quatre persones i poques més, perdoneu gent de la Coord. però ¿per què no demaneu la militància a algún partit polític i des d' allí feu una bona feina? o com diu l'Inés des de les Associacions dels barris es pot fer molta feina, tot ho altre sobra, naturalmente que tot ciutadà té dret a dir la seva als mitjans, si els mateixos mitjans li donen permis, però allò de la coord. és una enganyifa al ciutadà.

Reusenca  01 d'Agost de 2011

Si l'enveja fos tinya?

 Sr. Matute vull felicitar a totes les persones que com vostè treballen altruistament per la ciutat perdent moltes hores que podrien dedicar a les seves famílies. Referent al seu escrit opino el mateix que vostè, és poc temps per fer balanç però la perpectiva és que comencen amb bon peu reduint despesa, no obstant a causa de tants deutes que té l'Ajuntament pocs projectes nous es pondran fer, aquesta és l'herència que ha deixat l'anterior govern. Referent als articles d'opinió la majoria són opinions que no es relaciona amb l'article, que pena, que la gent anteposi les gelosies quan la majoria són incapaç de moure un dit sense res a canvi. D'altra banda tenim els barris amb les AA.VV. corresponents que són les que han de vetllar pels interessos dels veïns, Sra. Pilar totes les Associacions estàn donades d'alta i legalitzades per Justícia però la majoria deixen molt que desitjar i una d'elles és la del Barri Gaudí ja que vostè l'esmenta. Felicito a la Coordinadora pel treball que fan sense res a canvi (tots els envejosos que prenguin nota) FELICITATS!!!!!!

Patxi  31 de Juliol de 2011

EL TEMA ÉS....

 Crec que el tema és: "Balanç del nou Govern". El que es tracta és d'aprovar o suspendre les iniciatives que s'estan prenent a l'Ajuntament. Els aspectes personals han de ser resolts en un altre àmbit. Que si el Carrilet, Gaudí, Carmen..., cadascú allà amb la seva conciència, i les persones poden o han de fer el que elles creen el mes convenient, amb respecte, doncs estem en una democràcia. El pastís que tenim i que ens han deixat hem de menjar-ho, i donar solucions, i la solució ha de ser proposada pel nou Govern sortit de les urnes, ens agradi o nó. Mitjançant l'opinió pública, i els ciutadans. L'aspecte personal, s'ha de deixar de costat. Que si el Sr. Matute, que la Sra. Inés, Sr. Rubén, Sra. Yolanda, Sr. Eduard, etc.. Tots els Barris tenen problemes, i el que digui el contrari que ho expliqui. Per això es proposen coses, que podran ser portades a la pràctica o no, però són propostes, cosa que no veig als senyors i senyores que se cenyeixin al contingut de l'article.
Salutacions

Martina  31 de Juliol de 2011

Quina pena!!!!

Quina pena,alguns del comentaristes no tenen molt assumida la comprenssió lectora,ja que barrejen temes que és un contento.Respecteu a la gent, sigui quin sigui el seu color polític i la seva ideologia,i més quan el que volen es ajudar a la ciutat.Per cert del Barri del Carme,que no sé a que treu cap,ni en parlem:brut,deixat,carrers aixecats i tornats a aixecar una i altra vegada fets una pena...I que consti que hi visc i ho pateixo.
Sr. Matute sempre que una iniciativa és per com a mímin intentar millorar ha d'ésser benvinguda.FELICITATS!!!

Pilar  31 de Juliol de 2011

Barrio Gaudi

 En el Barrio Gaudi, existe una Asociaciòn de vecinos y un Centro Civico, la Presidenta de la Asociaciòn es la Sra. Osete, la Asociaciòn del Barrio Gaudi esta legalizada en Justicia y en el Ayuntamiento de Reus, que pinta un delegado/delagada, es lo mismo e igual que cualquier vecino o comercio (panaderia, Farmacia,cafeteria etc) del barrio. Si el Sr. Rubén desea trabajar para el bienestar del Barrio Gaudi, que se presente a las elecciones de su Asociaciòn de vecinos, de lo contrario su cargo es un "full".

Eduard  31 de Juliol de 2011

mentides

 Si a Reus ja tenim una Federació d' Associacions de veïns, que fa una Coordinadora. Què defensa? tot plegat Sr. Matute, no crec que allò que vostè esposa al comentari quatre sigui veritat, suport de la càmara, va home va!, ja li preguntarem al seu president, delegats de barri ja, ja ja, 200 AFILIATS, vostè sommia truites,insisteixo tot això que vostè comenta ho té que demostrar, estic d' acord amb l' Inés, un matrimoni i quatre més, que es reuneixen al carrer del Carmen, preguntin a la presidenta de l' AAVV del Barri del Carme, sobre vostès. Ja n'hi ha prou de tonteries Sr. Matute

Ulma  31 de Juliol de 2011

Espais per gossos

 A ver si es cierto que se crean nuevos y amplios espacios para nuestros animales, con vallados más altos para que no puedan saltarlos y atravesar calles por donde circulan vehículos velozmente con el consecuente peligro para sus vidas. Es vergonzoso que en una ciudad como Reus sólo haya tres mini espacios para ellos.

Manuel-Cruz Matute  30 de Juliol de 2011

Veritats

 Sra. Yolanda Segura. Sí que passejo pel Carrilet, sí que està brut, i sí que podria estar mes net si les persones fossin mes acurades: a dipositar els envasos, els papers, etc., en els seus respectius contenidors; també a recollir les defecaciones dels gossos, i sobretot, no deixar que a les Festes del Barri es posin els vehicles que deixen olis per la superfície, aquests olis difícils d'eliminar. Si no tinc mal entès aquesta feina la desenvolupa l'AAVV del Carrilet. Per tant estigui segura que estem assabentats de la brutícia del Barri, i quan hi ha alguna cosa que ens ho posen en coneixement s'avisa al Regidor de Medi ambient.

Manuel-Cruz Matute  30 de Juliol de 2011

Per l'interès et vull Inés

 Sra. Inés, Sr. Matutes no, és MATUTE, el meu cognom no és plural, ja ho devia saber doncs té una targeta meva. en qüestió. Sobre col·laborar amb l'Associació, perquè? Doncs ja es va intentar col·laborar i la Sra. Inés ja sap ella que va fer, que ho expliqui juntament amb els seus ex-lateres Sr. Ortiz, Pérez, etc. Que horari d'obertura té les oficines de l'AAVV? L'esmentada AAVV, quines activitats desenvolupa? Li convido Sra. Inés al fet que deixi pas a persones amb mes coherència, possiblement, llavors, potser, col·laborarien mes persones. El de Jubilat m'ho he guanyat Sra. Inés, cotitzant 48 anys. I vull treballar amb persones assenyades i honestes. I treballar per i per a Reus ho he fet sempre, no sap vostè. de la Missa la meitat?. Referent a l'Associació Coordinadora té afiliades: 10 AA.VV. de Reus de les quals 8 són federades i 2 sense federar, 1 Associació a nivell del Baix Camp, 11 delegats de Barri, el suport de la Cambra de comerç de Reus i més de 200 socis, per a més informació info@ascreus.org.

Rubén Climent  30 de Juliol de 2011

Resposta al comentari 1

 Sra. Yolanda en aquest article d'opinió no s'està dient cap mentida ni s'esmenta al Barri del Carrilet, però si vol que parlem d'aquest Barri li deixo el correu de la Coordinadora info@ascreus.org estem a la seva disposició per a qualsevol tema de la nostra ciutat gràcies Rubén Climent Secretari de la Coordinadora i delegat del Barri Gaudí.