Increible
Em sembla una aposta increïble. Quina idea mes genial. Es una col·laboració fantàstica que dona oportunitats a persones que es preparan en allò que mes els hi agrada. Moltes felicitats.
L'Escola de Moda Olivia Garzón confecciona el vestuari del film
L'Escola de Moda Olivia Garzón ha creat una quinzena de peces, entre vestits, pantalons, casaques, i devantals. A hores d'ara està a l'espera de nous encàrrecs ja que aquests se succeixen en funció del ritme de rodatge dels actors.
De les quinze peces en destaquen els dos vestits que han fet per Agnès, la protagonista de la pel·lícula, dos altres vestits que han fet per dos personatges femenins i un vestit per un infant. Olivia Garzón especifica que "per Agnès hem hagut de fer dos vestits ja que el primer es trenca al film i després en porta un altre".
Al iniciar-se el projecte, la dissenyadora va rebre la trucada del productor del llargmetratge. Aquest va demanar-li si algunes de les alumnes de l'escola podien col·laborar al set de rodatge, per cosir botons, cremalleres i descosits del vestuari. Garzón va acceptar i després la col·laboració entre l'escola de moda reusenca i 'Barcelona 1714' ha anat creixent, amb l'elaboració del vestuari de part del repartiment.
Un vestuari fidel al de l'època
"Per fer rèpliques exactes de l'època ens ha ajudat un historiador de Barcelona, que ha vingut a l'escola per informar-nos i portar-nos dibuixos", comenta la dissenyadora. Més enllà de la versemblança, la importància del treball conjunt entre l'escola i l'historiador recau en la necessitat de tenir uns dibuixos en pla on hi constin tots els detalls del disseny, per després poder-lo elaborar correctament.
A més, Olivia Garzón explica que també són fidels als teixits, colors i materials que s'empraven a principis del segle XVIII. "Treballem amb llanes, lli i cotó. Tots els botons són de fusta enlloc de poliester i els colors utilitzats són els típics de l'època com són els grisos, els ocres, els marrons i els blaus". Garzón afegeix que "no hi són presents els colors llampants perquè en aquell moment no hi havia els tints d'avui i no podem utilitzar ni blancs ni verds pel croma".
Confecció en funció de les necessitats de rodatge
L'estilista del film és l'enllaç entre el set i l'escola. Aquesta porta les teles al taller de Garzón i un cop allí, les alumnes fan els patronatges i la confecció. "Si s'han de fer emproves també es fan aquí, però fins ara només n'hem fet una ja que són peces amb mides bastant exactes i no resulta complicat", afirma la propietària.
"Treballem en funció de la data de gravació. Potser ens truquen demanant-nos un vestit pel cap de quatre dies, i ni que sigui cosint per les matinades, complim amb la data", comenta Olivia Garzón qui es mostra comprensiva amb els tempos i les exigències del cinema.
En el projecte hi participen entre set i vuit alumnes més la pròpia Olivia Garzón i la responsable de la part del taller. La col·laboració d'aquesta escola és altruïsta, ja que no reben cap retribució econòmica.
"Tot el film funciona mitjançant micromecenatge i col·laboracions, i la confecció del vestuari és la nostra aportació", reflexiona la dissenyadora. No obstant, la productora del llargmetratge els fa fer un pressupost on hi constin les hores i els materials que hi han hagut d'afegir, ja que si obtenen beneficis a taquilla se'ls hi retribuirà.
Aconseguir notorietat
Olivia Garzón explica que més enllà de l'esforç de producció que està fent l'escola, la importància de la col·laboració amb 'Barcelona 1714' recau en el fet que els permetrà aconseguir més notorietat.
"Volem que la gent sàpiga que a Reus hi ha una escola-taller on s'arriben a fer aquest tipus de treball". De fet, el creixement d'aquesta especialitat ha fet que per aquest curs hagin incorporat un curs de confecció de vstuari per a cinema, teatre i televisió.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics