Divendres, 29 de Març de 2024

En Comú Podem proposa trens cada mitja hora entre Reus, Tarragona i Barcelona i una aposta clara pel TramCamp

01 de Febrer de 2021, per Redacció
  • ls candidats Jordi Jordan i Yolanda López es reuneixen a Salou amb els representants de la Plataforma del Transport Públic (PTP) per presentar-los les propostes en matèria ferroviària.

    Cedida

El cap de llista d’En Comú Podem a Tarragona, l’Ebre i el Baix Penedès, Jordi Jordan, acompanyat dels números 2 i 3 de la llista, la diputada Yolanda López i el regidor de Vila-seca Mario Téllez, s’han reunit a Salou amb Daniel Pi i Carles Montejano, representants de l’Associació per a la Promoció del Transport Públic i la Plataforma per la Defensa del Ferrocarril del Camp de Tarragona (PTP), als quals se’ls han presentat les propostes dels comuns per incrementar l’oferta ferroviària de la demarcació, unes propostes que mantenen una gran sintonia i coincidència amb la que fa uns dies va presentar aquesta entitat, ja que l’objectiu final és incrementar la demanda i reduir les emissions contaminants donant una resposta a l’emergència climàtica.

De les principals propostes d’En Comú Podem en matèria ferroviària a les nostres comarques en destaca: garantir una freqüència de 30 minuts entre Reus, Tarragona i Barcelona.; garantir una freqüència de 60 minuts en els trams comuns de la R13 i R14 i a la R16. (Terres de l’Ebre), i de 120 minuts a la resta de trams; connexió amb el Penedès cada 30 minuts; millorar i fer més eficient el servei de rodalies, i una aposta definitiva del TramCamp que servirà per reduir la mobilitat per carretera pel Camp de Tarragona.

Jordan ha explicat que “Les nostres comarques tenen un problema greu amb el transport ferroviari. No tenim un servei de rodalies eficient. Enlloc d’avançar hem anat enrere. El Govern de la Generalitat és el responsable de garantir un servei ferroviari de qualitat a tot el territori” i ha afegit que “el problema no són només les connexions per anar a Barcelona que pateix amb retards constants; el problema és la connexió entre Tortosa i Tarragona, entre Salou, Vilaseca, Cambrils, Reus o Torredemabarra”.

Salou, sense estació

Jordan ha recordat que “el desmantellament del servei entre Port Aventura-Salou-Cambrils, ara fa un any, es va fer malament, deixant sense servei ferroviari a desenes de milers de persones i sense que l’alternativa, el TranCamp, estigués en marxa”, recordant també el paper d’ajuntaments amb poc interès per mantenir els transport de proximitat amb tren com ha passat amb Cambrils i amb Salou, que s’ha quedat sense estació. Al mateix temps, ha acusat el conseller de Territori Damià Calvet d’electoralisme quan aquest cap de setmana en plena campanya electoral ha anunciat la publicació de la primera part d’un estudi informatiu sobre la viabilitat d’aquest nou servei, quant durant anys no ha mostrat cap interès per fer avançar aquest projecte. “A hores d’ara tampoc s’ha produït la integració urbana de la línia de tren i el TranCamp avança amb molta lentitud.”

Jordan ha fet seu el missatge de la PTP: no s’ha avançat ni un mil·límetre en la integració urbana de l’antiga via, més enllà de l’eliminació de les barreres dels passos a nivell (que també haurien pogut ser eliminades mitjançant semaforització si el tram s’hagués reservat únicament per a servei local). Al contrari, l’espai es degrada ràpidament, tal com diverses queixes veïnals ja han posat de manifest”.

 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics