Divendres, 19 d'Abril de 2024

La suspensió de serveis pel coronavirus, el principal motiu de les reclamacions i consultes de consum al Camp i l'Ebre

06 de Maig de 2021, per ACN/ Redacció
  • Entre les queixes més habituals hi ha les relacionades amb el servei d'Internet

    Reusdigital.cat

La suspensió de serveis per la pandèmia ha estat el principal motiu de les reclamacions i consultes de consum al territori el 2020. A Tarragona, les reclamacions gestionades per l'Agència Catalana de Consum (ACC) del departament d'Empresa i Coneixement han augmentat un 17,6%.

El principal motiu d'aquest creixement ha estat la suspensió de serveis provocada per les restriccions per fer front a la pandèmia, especialment en el sector dels transports, viatges, els serveis sanitaris i les activitats d'oci, culturals o esportives. Aquestes xifres estan recollides en el balanç d'actuacions de l'Agència Catalana del Consum el 2020.

El document analitza les accions que ha desenvolupat l'organisme en defensa de les persones consumidores als territoris de Tarragona, Girona, Lleida, Catalunya Central, les Terres de l'Ebre i l'Alt Pirineu i l'Aran. Del balanç s'extreu també que les diverses mesures decretades a partir del 15 de març de 2020 per fer front a la pandèmia van afectar directament les persones consumidores.

Aquesta situació també va impactar en el funcionament de l'ACC en matèria de processos administratius, l'emissió de laudes arbitrals o la realització de l'activitat inspectora.

Tarragona

Les reclamacions de consum a la demarcació de Tarragona han augmentat un 17,6%, fins a 2.904. El 34,2% tenen relació amb la suspensió de vols, activitats turístiques, formatives, lúdiques o esportives. El 23,7% de reclamacions són per serveis de telecomunicacions i internet, seguit del 20,1% de béns de consum o producte.

De totes les reclamacions, el 42,8% s'han resolt per la via de la mediació o arbitratge. En concret, el 36,1% han estat mediacions i un 6,7% laudes dictats per la Junta Arbitral de Consum de Catalunya. Per la seva banda, les consultes han augmentat un 74,2%, amb 6.379 ateses. La majoria estan relacionades amb serveis de consum, amb un 33,8%; seguides dels serveis de telecomunicacions i Internet, amb un 18,4%, i la compra de béns de consum o productes, amb un 16,4%.

A les Terres de l'Ebre

A les Terres de l'Ebre, les reclamacions han baixat un 6,3% respecte a 2019, fins a 983. D'aquestes, el 27,1% són per incidències en els serveis de telecomunicacions i Internet i un 26,7% té relació amb la suspensió de serveis per la crisi del coronavirus. El 17,4% són reclamacions per la compra de productes i un 15,4% per subministraments bàsics d'aigua, llum o gas. El 59,7% de les reclamacions han estat resoltes per mediació (84%) o per laude arbitral (16%). Les consultes també han caigut el 2020. En concret, s'han atès 2.574 consultes a les Terres de l'Ebre, un 3,5% menys respecte a l'any anterior.

El 31,8% han estat relacionades amb viatges, transports, serveis sanitaris, serveis immobiliaris o activitats culturals i oci. El 25,6% han estat sobre serveis de telefonia i Internet i el 16,2% amb serveis de llum, gas i aigua.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics