Dimarts, 26 de Novembre de 2024

L'asseguradora de Balfegó ultima la negociació per compensar als pescadors pels danys causats per les tonyines mortes

Les confraries demanen que la indemnització contempli el cost de netejar les barques quan es pesquen peixos putrefactes

13 d'Agost de 2020, per ACN
  • Imatge dels vaixells de la flota del grup tonyinaire

    ACN

La companyia asseguradora del grup tonyinaire Balfegó ha acceptat el sinistre per compensar, amb l'assegurança de protecció civil de l'empresa, les pèrdues que els armadors han patit per les captures accidentals de tonyina roja morta, després del temporal Glòria. L'asseguradora ultima la negociació per pagar als pescadors una indemnització per les captures malmeses quan apareixien peixos putrefactes entre la pesca. L'acord preveu que es pagui cada dia de pesca perdut com el millor del mateix mes de l'any anterior i les confraries demanen que també es compensi el "sobrecost" que suposa netejar les barques quan es captura una tonyina morta.

L'asseguradora reclama justificants dels productes de desinfecció i neteja de les barques. El fort temporal de finals del mes de gener va causar destrosses a les gàbies marines del grup Balfegó, a la costa de l'Ametlla de Mar (Baix Ebre) i la companyia va perdre uns 2,2 milions de quilos de tonyina fresca, gairebé 10.000 exemplars. Cadàvers en estat de putrefacció van aparèixer en diferents punts de la costa ebrenca però també apareixien entre les captures dels pescadors, malmeten tot el peix que s'havia pescat. Encara durant l'estiu se n'ha capturat alguna.

Fonts del grup Balfegó confirmen a l'ACN que la seva companyia asseguradora està ultimant les indemnitzacions i peritatges per pagar compensacions a les pèrdues ocasionades als armadors i pescadors. Un dels únics punts discrepants que s'ha d'acabar de tancar fa referència a la neteja de les barques. Des de les confraries assenyalen que retirar exemplars putrefactes de tonyina roja ha suposat un sobrecost de neteja i desinfecció de les barques que la indemnització hauria de contemplar. Per la seva banda, l'asseguradora hauria reclamat que els pescadors justifiquin aquesta actuació extra.

L'acord que sí que han tancat és que els pescadors cobraran cada dia de pesca perdut per la quantitat del millor dia de pesca del mateix mes de l'any anterior. És a dir, un dia de pesca perdut del mes de febrer, es pagarà com el millor dia de pesca del febrer del 2019. Com ha pogut saber l'ACN, els pescadors confien que cobraran però "estan nerviosos" pel retard que s'acumula.

Després del Glòria, han patit els efectes econòmics de la covid i també la veda biològica i rebre aquests diners els apressa. Confiaven que l'asseguradora fos "més àgil" en els terminis i confien que els pagaments es facin aviat. Quan rebin la indemnització, hauran de retornar els 700 euros que la companyia Balfegó va avançar als armadors per poder fer front a les despeses i pèrdues que els va generar la crisi de les tonyines.

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit



COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics