El director de l'ACC, Alfons Conesa, ha explicat que des del desembre -quan van començar a rebre les reclamacions de víctimes de preferents de CatalunyaCaixa- han rebut més de 14.000 reclamacions. Aquesta xifra implica que en poc més de quatre mesos hagin rebut, arreu de Catalunya, gairebé el mateix nombre de reclamacions que va gestionar Consum al llarg de tot el 2012.
I la previsió no acaba aquí, perquè ara també hi ha acord perquè la Junta Arbitral de Catalunya abordi les queixes per les preferents de Bankia. Conesa ha recordat que mentre que els entitats bancàries no intervingudes han solucionat l'estafa pel seu compte, l'assumpte ha anat més lent en les intervingudes.
De les 14.003 reclamacions sobre CatalunyaCaixa rebudes des de gener, n'han acceptat més de 10.000 i ja han fet 5.215 vistes arbitrals. La Junta Arbitral de Catalunya ha emès 2.900 laude que han implicat que l'entitat bancària retorni 56 MEUR (milions d'euros) a les víctimes de preferents i deute subordinat. Un cop emesa la resolució, l'entitat té 15 dies per tornar els diners.
Alfons Conesa ha instat les víctimes de les preferents de Bankia a presentar també reclamació a Consum. "Si no estan d'acord amb la resolució final, sempre podran recórrer a la justícia però si no reclamen a Consum, només els quedar la via judicial", ha recordat Conesa.
L'ACC ha reforçat personal administratiu i de registre d'entrada per fer front a l'allau de reclamacions com a conseqüència de les preferents. Actualment, reben unes 150 consultes al dia.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics