L’actual Museu Salvador Vilaseca va ser l’encarregat d’acollir aquest dissabte a l’artista reusenc Silvio Álvarez en una de les seves sessions emmarcades en el projecte On-A. Concretament, va ser a la caixa cuirassada de l’antic Banc d’Espanya on es va dur a terme l’enregistrament d’una cançó composta per Álvarez. Juntament amb ell tenia el seu equip format pel productor, Kandi Álvarez; el guitarrista, Karim Habib el Fakih; i el càmera, Ovidi Álvarez.
La primera sessió de l’enregistrament va ser a les 5 de la tarda i va comptar amb dotze persones gaudint de la música creada per l’artista reusenc. “Aquest projecte ja està pensat per un públic reduït”, explicava Álvarez abans de començar la presentació.
Abans de començar, l’artista va sortir a rebre el públic i va explicar què passaria una vegada creuessin la porta. Una vegada dins de la caixa cuirassada tots els presents van començar a formar part de l’aura que desprèn Álvarez amb la seva música. La melodia que feien sonar tant ell com en Habib va fer que durant els set minuts de la cançó ningú apartés la mirada dels artistes. Es va fer el silenci per deixar sonar la música i veu que es van unir juntament amb l’espai.
Justament aquesta és la intenció que té el músic al dur a terme aquestes sessions d’enregistrament. Vol que els espais amagats de la ciutat siguin “un instrument més”. En passades gravacions, va compartir el seu art amb les bambolines del Teatre Bartrina i el refugi antiaeri de la Patacada.
En aquesta ocasió, Álvarez anava jugant amb els sons de diferents aparells i la guitarra. Tot el so, més la seva veu, quedava enregistrat sota el control del Kandi Álvarez. El públic mirava perplex als artistes que estaven situats a la part final de la caixa cuirassada
Un cop va finalitzar la cançó, va costar que sortissin els primers aplaudiments de les dotze persones assistents, ja que la connexió amb el moment va ser intensa i màgica, però una vegada iniciats, va costar perquè s’aturessin.
Quan van acabar els aplaudiments, van començar les felicitacions i elogis cap als artistes. Alguns d’ells, coneguts de Álvarez, van voler descobrir la màgia del lloc i de la resta d’instruments utilitzats durant la sessió. De fet, el músic va convidar a tots els presents a participar i formar part de la següent sessió, que va ser a les 6 de la tarda. La gran majoria, encara fascinats pel que acabaven de presenciar, van acceptar la invitació.
Aquesta sessió, igual que les que van acollir el Teatre Bartrina i el refugi de la Patacada, va ser un èxit total en la qual, tant artista com públic, van quedar satisfets amb l’experiència viscuda.
La pròxima actuació de Silvio Álvarez a la ciutat reusenca serà per tancar la quarta edició del cicle de música Reus Cultura Contemporània el 19 d’abril.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics