Dimarts, 01 de Desembre de 2020

Tarraco Viva tanca una edició marcada per una programació híbrida amb aforaments reduïts i activitats de petit format

Alguns dels actes s'han cancel·lat per motius sanitaris

18 d'Octubre de 2020, per ACN
  • Un dels personatges romans i el públic que han participat en una de les activitats organitzades per Tarraco Viva que s'ha fet a l'amfiteatre romà de Tarragona

    ACN

La XXII edició de Tarraco Viva ha tancat aquest diumenge vuit dies d'una programació hibrida entre actes presencials i en línia, de petit format i amb aforaments reduïts. L'organització ha destacat la capacitat de "resiliència" per adaptar-se a la situació sanitària, que els ha obligat a redefinir alguns dels actes per poder-los mantenir i ha assenyalat que només s'han cancel·lat les visites guiades previstes pel decret sanitari de dimecres i l'acte de cloenda. El festival també ha celebrat que el seu web ha assolit 14.000 usuaris connectats i que han aconseguit més de 5.000 visualitzacions dels audiovisuals penjats a les xarxes socials.

Tot i les dificultats, els organitzadors valoren molt positivament haver mantingut la majoria dels 184 actes programats. Enguany, la temàtica del certamen ha girat entorn a la resiliència i solidaritat a l'Antiga Roma. L'acte de cloenda s'havia de celebrar davant de 400 persones a l'auditori del Camp de Mart aquest diumenge al migdia, però es va suspendre per evitar aglomeracions. Amb tot, la cloenda s'ha emès en directe i en l'acte els organitzadors han subratllat la importància de fer un festival de divulgació històrica en l’actualitat: "Tarraco Viva és un festival que reivindica el paper de la cultura a l'hora de crear i mantenir significats, coneixements i finalment valors en comunitat".

Segons dades del festival, l'ocupació se situa al voltant del 85% de l'aforament total. En el primer cap de setmana l'ocupació es va xifra al voltant d'un 90%, mentre que en el segon a l'entorn del 78%. Pel que fa als continguts audiovisuals, a través del canal Youtube de Tarragona Cultura s'han fet 5.632 visualitzacions durant el certamen. Els vídeos més vistos han estat 'Gladiadors, la vida i la mort', 'Grafits, la xarxa social dels antics romans' i 'Ala Avgvsta: Recreando la caballería romana imperial' i 'Resiliència i solidaritat a l'antiga Roma'. Quant a la pàgina web del certamen, s'han connectat 14.000 usuaris, la majoria d'Espanya (84,14%), Estats Units (6,77%) i Itàlia (2,19%), durant els últims quinze dies.

L'organització es planteja mantenir els actes virtuals en vistes a la pròxima edició, "sigui quina sigui la situació sanitària", ja que, diuen, els han permès arribar a "nous públics, més diversos i més allunyats".

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics