Els 13 museus que formen la Xarxa de Museus de les comarques de Tarragona i les Terres de l'Ebre han preparat un joc de pistes dirigit especialment al públic familiar i local, en el qual s'hi podrà participar des d'aquest dissabte, 19 de desembre, fins al 2 de febrer de 2021.
En el cas del Museu d'Història de Cambrils, aquest s'incorpora a la campanya amb una de les peces incloses a la mostra arqueològica 'Cambrils: els orígens', exposada al Molí de les Tres Eres i que ens parla de la maternitat en l'antiguitat. D'aquesta manera, els museus de la xarxa, amb el suport de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural de la Generalitat de Catalunya, han apostat en aquestes dates de Nadal per una activitat lúdica i divertida que no defuig ni la reivindicació, ni la reflexió.
En plena pandèmia els museus s'han conjurat per assegurar una campanya de Nadal dirigida especialment al públic local i familiar, que en la situació actual veu difícils els desplaçaments llunyans, tot reivindicant la necessitat de la cultura en els temps actuals i la importància del servei públic que presten els museus a les seves comunitats.
A través del joc, els museus conviden les persones que hi participin a trobar aquelles peces que parlen de col·lectius invisibles en els museus, sovint perquè es tracten de col·lectius que encara avui són invisibilitzats, sense una presència habitual ni en el passat, ni en el present dins la nostra societat. De les dones als artistes anònims passant pels col·lectius minoritaris, els participants en el joc hauran de fer visibles les 'invisibles'.
I com s'hi juga? Els participants poden jugar a través d'Instagram o recollint l'àlbum de cromos que els museus facilitaran a l'entrada. Totes les persones participants rebran un premi si identifiquen un mínim de tres peces invisibles de diferents museus (publicant-les a Instagram dirigides a @xmctte amb les etiquetes #invisibles i #nom_del_museu_on_heu_fet_la_foto; o bé dipositant l'àlbum amb els cromos corresponents a les bústies habilitades a cada museu).
Entre les persones participants en el joc a Instagram se sortejarà una subscripció a la revista digital Núvol especialitzada en cultura, i entre els que facin l'àlbum de cromos un lot de productes de tots els museus. A més, pel sol fet de participar, rebran un carnet amb entrada gratuïta a tots els museus de la Xarxa pel 2021.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics