Dimarts, 16 de Juliol de 2024

Deures: obligació o aprenentatge?

04 de Febrer de 2023, per
  • Deures d'un nen egipci de fa més dos mil anys

    Cedida

Fer deures té cap finalitat? Ajuda els estudiants o els provoca més estrès? Al 1911 es va fer la primera vaga de deures a 72 ciutats i encara se'n fan en l'actualitat. El sistema educatiu continua sent molt semblant a com ensenyava fa gairebé dos mil anys. D
 
Des de sempre, els infants han tingut l'obligació de fer deures. Ara fa tot just un any, en ocasió de la gran exposició Writing: making your mark (Escriptura: deixant la teva empremta), la Biblioteca Britànica va treure a la llum un dels seus tresors: els deures d'un nen egipci de fa gairebé 2.000 anys.
 
Els centres educatius haurien de canviar o organitzar millor el temps a classe. Els deures no haurien de poder puntuar negativament un alumne i, per tant, fer-li baixar la nota. Si, des de ben petits ens obliguen a perdre una part del nostre temps lliure, fora de l'escola, per fer deures, pot produir rebuig cap a l'aprenentatge. Quan a un un infant li posen deures per casa, els envien a un entorn familiar, però no totes les famílies són iguals. Poden ser molt diferents quant a disponibilitats i competència en relació a les activitats escolars. La gran majoria de professors pensen que totes les famílies disposen d'accés a internet, ordinadors, llibres o alguna biblioteca a poder consultar.
 
Richard Gerver va dir: "No conec cap informe seriós que digui que són beneficiosos per al progrés dels alumnes" i "Crec que els van inventar per a què els infants tinguin alguna cosa a fer quan arriben a casa i per a què vegin els pares què fan a l'escola." Sincerament, estic completament d'acord amb el que diu en Gerver. No estic totalment en contra que els professors posin deures de tant en tant, però de manera opcional, o bé per si algun estudiant vol repassar els continguts que en teoria haurien d'haver estat donats i repassats a classe.
 
El sistema educatiu hauria de canviar. Haurien de buscar altres formes per poder aprendre d'una manera més amena, no com la tradicional (memoritzar coses per després vomitar-ho tot en un examen i al cap de dos dies oblidar-se'n), que desenvolupi altres parts del nostre cervell, fer alguna assignatura a l'aire lliure o simplement buscar una altra alternativa que motivi els alumnes, ja que la majoria d'estudiants no tenen la motivació necessària per aguantar sis hores diàries asseguts i sense poder parlar, amb només mitja hora de descans, sense sortir del recinte escolar.
 
Així doncs, considero que posar deures afecta de manera negativa, en molts aspectes, els estudiants. Com a mínim, que manin deures on aprenguis coses que et serviran en un futur. O que no perdis tota la teva tarda fent deures perquè, si no, l'endemà t'abaixaran la nota.
 
 
Jana Pinyol López és estudiant de 3r d'ESO a l'institut Gabriel Ferrater de Reus

 
 
Etiquetes: 

Notícies relacionades: 

BUTLLETÍ DE NOTÍCIES

Indica el teu correu electrònic i estigues al dia de tot el que passa a la ciutat


El més llegit


COMENTARIS (0)
He llegit i accepto la clàusula de comentaris
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics

Reportatges