“Impulsarem la construcció de la carretera d’Almoster”. No és una frase extreta del programa electoral del PSC, tampoc del d’ERC de la Selva del Camp, sinó de CiU, actualment PDeCAT-Demòcrates a l’Ajuntament. Els llavors unionistes duien en cartera el 2015 remodelar el traçat de la via que uneix el poble d’Almoster i la Selva del Camp; ara, en canvi, es mostren contraris.
La nova carretera d’Almoster és segurament un dels projectes més conflictius de l’actual govern selvatà. Un gran col·lectiu de gent i entitats s’hi han mostrat en contra i han arreplegat unes 2.000 signatures. El pla però, segueix endavant. Sense participació, aquella paraula que ERC i PSC van pronunciar tant en campanya. Es podria haver preguntat als veïns aprofitant la Llei de consultes de la Generalitat. Ja ho sabem però, que tampoc cal consultar-ho tot...
La carretera pertany a la Diputació de Tarragona des de fa 10 anys aproximadament i estic segur que Josep Masdeu, com a vicepresident de l’ens supramunicipal, s’hi ha capficat personalment en aquest projecte. No ho critico, al contrari, crec que tots els espais de representació municipal s’han d’aprofitar en benefici del poble.
El govern municipal va dir que no prendria partit respecte a les tres propostes de carretera que van dibuixar els tècnics de la Diputació. CiU en canvi, s’hi va oposar, malgrat haver estat ells qui ho portaven al programa electoral.
Sota el lema “Sí a la millora, no a la duplicació”, la Plataforma del Camp, Unió de Pagesos i el GEPEC han liderat la lluita contra la nova carretera. Són conscients què cal remodelar-la, ampliar-ne el traçat, però no fer-ne una de nova que s’enduria, una vegada més, les terres de diversos veïns. A la Selva encara es recorden les expropiacions per fer l’autovia, les poques quantitats de diners amb les quals es van compensar i la tardança amb què aquestes es van cobrar.
Al plenari municipal, el grup del PDeCAT ha fet costat als veïns, però uns quilòmetres més enllà, direcció mar, el mateix partit ha votat a favor del projecte a la Diputació. De tots els partits, només el diputat de la CUP hi va votar en contra. Finalment sembla que avança posicions l’opció més econòmica, la que maximitza l’impacte: carretera recta, fora revolts i 7 hectàrees expropiades.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics