Des d'Entre Veïns Reus considerem que s'ha de trencar de forma definitiva la barrera que signifiquen les vies del tren i l'aparcament de trens de l'actual estació de Renfe. Arranjar el pont del Barri Gaudí una vegada i una altra, no fa més que entorpir la veritable necessitat de treure aquesta barrera i connectar de forma urbanística sostenible els barris situats a ambdós costats de la via. En aquest sentit, proposem crear una gran zona verda als més de 50.000 metres quadrats de terrenys de Renfe que es troben abandonats i que únicament provoquem molèsties als veïns. Estem parlant dels terrenys on al seu dia es va col·locar provisionalment la Fira de Reus.
Un primer pas en aquest sentit és acabar amb el trànsit de trens de mercaderies, perilloses i no perilloses, que travessen el centre de la ciutat. Ara mateix aquesta via de tren forma part dels traçats reconeguts pel Ministeri de Transport com a via de pas de mercaderies perilloses. La nostra proposta és crear un "by-pass" entre eles línies provinents de Tarragona i les que van cap a Constantí i Lleida, de forma que els trens no hagin d'arribar a Reus. Amb un segon petit "by-pass" entre les línies de Lleida i Mora també el tràfic es desviaria cap al passeig Nord. Al plànol adjunt es veu amb claredat, essent les línies vermelles els traçats actuals i les grogues les propostes d'actuació. Amb poc més de 800 metres de via s'evitaria el pas de trens per la ciutat.
També s'evitaria les molèsties que provoquen els trens a altes hores de la matinada, atès que es fa servir l'estació com a aparcament de trens, que es mobilitzen a les 2 de la matinada i que provoquen sorolls que molesten molt.
Un cop fora el tràfic de trens, i atès que actualment són molt pocs els trens que passen per Reus, es podrien alliberar els 47.637 metres quadrats de l'actual via amb el soterrament d'aquesta. Seria la forma definitiva d'acabar amb la barrera que trenca la ciutat en dos.
Entre Veïns.
Un primer pas en aquest sentit és acabar amb el trànsit de trens de mercaderies, perilloses i no perilloses, que travessen el centre de la ciutat. Ara mateix aquesta via de tren forma part dels traçats reconeguts pel Ministeri de Transport com a via de pas de mercaderies perilloses. La nostra proposta és crear un "by-pass" entre eles línies provinents de Tarragona i les que van cap a Constantí i Lleida, de forma que els trens no hagin d'arribar a Reus. Amb un segon petit "by-pass" entre les línies de Lleida i Mora també el tràfic es desviaria cap al passeig Nord. Al plànol adjunt es veu amb claredat, essent les línies vermelles els traçats actuals i les grogues les propostes d'actuació. Amb poc més de 800 metres de via s'evitaria el pas de trens per la ciutat.
També s'evitaria les molèsties que provoquen els trens a altes hores de la matinada, atès que es fa servir l'estació com a aparcament de trens, que es mobilitzen a les 2 de la matinada i que provoquen sorolls que molesten molt.
Un cop fora el tràfic de trens, i atès que actualment són molt pocs els trens que passen per Reus, es podrien alliberar els 47.637 metres quadrats de l'actual via amb el soterrament d'aquesta. Seria la forma definitiva d'acabar amb la barrera que trenca la ciutat en dos.
Entre Veïns.
Etiquetes:
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics