Els regidors Carles Prats, Montserrat Caelles i Teresa Pallarès han detallat aquest dimarts, en roda de premsa virtual, algunes de les mesures incloses al pla 'Reactivem Reus', presentat el passat dilluns amb l'oposició i diferents agents del teixit local i del Camp i dotat amb 4,5 milions d'euros per combatre les conseqüències de la covid-19. Ha estat Caelles l'encarregada d'avançar una mesura que s'adreça als establiments de la ciutat i que preveu que el consistori destini fins a 400.000 euros en bons per usar-los a les botigues.
Tot plegat, segons la regidora de Junts per Reus, s'ha concebut per "incentivar la demanda i el consum". Aquesta ha descrit l'emissió dels bons com una iniciativa "novedosa, original i efectiva". Aquests seran de 20 euros, si bé serviran per destinar a compres de fins a 30. La diferència, segons ha precisat Caelles, la cobriria l'Ajuntament de Reus a través del pressupost municipal. La iniciativa s’adreça a persones físiques majors de 18 anys i residents a la capital del Baix Camp.
Es podran adquirir "un o dos bons, com a màxim" per persona. L'impacte directe al comerç local, segons els càlculs del govern, és d'1,2 milions. "És una acció ambiciosa que tindrà un impacte immediat i directe. Tenim previst parlar amb altres administracions, com la Diputació de Tarragona o la Generalitat", ha assenyalat la responsable de Promoció de Ciutat.
Finalment, Caelles ha apuntat a l'emissió de bons turístics amb la voluntat d'afavorir botigues i estauració. En aquest cas, la partida pressupostària prevista és superior als 200.000 euros. La mesura contempla sortejos d'un centenar d'estades dobles d’una nit a la ciutat, així com de paquets d’experiències per als visitants.
Autoritzo al tractament de les meves dades per poder rebre informació per mitjans electrònics